Podle nejnovějších výsledků Media Projektu je stále nejsledovanější tématickou stanicí hudební Televize Óčko. Každý den ho sleduje v průměru 174 tisíc diváků, alespoň jednou týdně ji zvolí 695 tisíc lidí. Sledovanost roste i dalším tématickým televizím, byť nárůsty nejsou tak výrazné jako v únorovém výstupu. Jediný pokles zaznamenal dokumentární kanál Spektrum.
Druhý květnový týden nebyl jen ve znamení výsledků průzkumu poslechovosti rozhlasových stanic RadioProjekt. Své výsledky prezentovala i tisková média, jejichž čtenost sleduje Media Projekt. Tento výzkumný projekt, na jehož realizaci se podílejí agentury GfK a Median, měří rovněž sledovanost menších televizních stanic, takže výsledků z posledních dvou čtvrtletích loňského roku se dočkaly i takové stanice jako Óčko či Galaxie Sport.
Aktuální výsledky Media Projektu potvrzují dlouhodobou tendenci nárůstu sledovanosti tematických televizních stanic. Media Projekt tak potvrdil i data TV metrů, kde ukazatel „ostatní TV“ rovněž vykazuje nadprůměrné hodnoty a v posledních týdnech atakuje hranici 10 procent. Nový rekord z 19. týdne dosáhl 9,31%. Více v sekci Sledovanost.
Nejsledovanější televizí je hudební Óčko, proti prvnímu čtvrtletí zaznamenalo nárůst sledovanosti o 47 na 648 tisíc diváků týdně a jeho denní zásah představuje 174 tisíc lidí. Na druhou příčku se dostala Galaxie Sport, která posílila o 5 na 443 tisíc diváků týdně (113 tisíc denně). Na třetí příčku spadl dokumentární kanál Spektrum, jehož týdenní zásah poklesl o 49 na 403 tisíc diváků.
Zbývající stanice mírně posílily, ale zdaleka nejde o tak vysoké nárůsty jako v předchozím výstupu. Souboj filmových kanálů vyznívá stále pro Hallmark, jehož sledovanost stoupla o 19 na 326 tisíc týdně (58 tisíc denně), Film+ si polepšil o 4 tisíce na 285 tisíc diváků (75 tisíc denně). Slovenský hudební kanál MusicBox si polepšil o 3 na 104 tisíce a TV Romantica zaznamenala nejvyšší procentuální nárůst – salespoň jednou týdně ji sleduje 95 tisíc lidí.
„Po téměř dvouletém strhujícím růstu se zdá, že se situace pomalu uklidňuje. Spektrum dokonce zaznamenal pokles a uvolnil své druhé místo Galaxii sport. Nicméně i tak si tematické televize našly nových 57.000 diváků. Což je dobře!“ říká k zveřejněným výsledkům Jiří Lichý, ředitel mediazastoupení Big Partnership Media, které se zabývá prodejem reklamního prostoru v tematických stanicích.
Stanice / Weekly Reach | 4Q+1Q 2007 | 3Q+4Q 2006 | Dif. |
Óčko | 695 000 | 648 000 | +7,3% |
Spektrum | 403 000 | 452 000 | -10,8% |
Galaxie Sport | 443 000 | 438 000 | +1,1% |
Sport 1 | – | 296 000 | |
Hallmark Channel | 326 000 | 305 000 | +6,9% |
Film+ | 285 000 | 281 000 | +1,4% |
TV Paprika | – | 107 000 | |
Music Box | 104 000 | 101 000 | +3,0% |
TV Romantica | 95 000 | 79 000 | +20,2% |
MediaProjekt poskytuje data sledovanosti také pro celoplošné televize, které jsou primárně sledovány elektronicky v rámci průzkumu Mediaresearch. MediaProjekt nenabízí podíly na trhu, ale denní a týdenní zásahy získané pomocí face-to-face rozhovorů. Podle posledního výstupu je nejsledovanější TV Nova (denně 6,404 milionu, týdně 7,804 milionu diváků). Následuje ČT1 (denně 4,565, týdně 6,951 milionu), TV Prima (denně 3,584, týdně 6,469 milionu) a konečně ČT2 (denně 1,204, týdně 4,520 milionu diváků).