Kromě čtenosti tisku a poslechovosti rozhlasu zjišťuje Mediaprojekt od loňského roku také sledovanost televizí. Zatím tedy pouze jediné, už potřetí byly zveřejněny výsledky hudební televize Óčko. Dalších šest televizí se v průzkumu objeví v květnu.
Podle údajů zveřejněných firmou Big Partnership Media, která TV Óčko na reklamním trhu zastupuje, byla denní sledovanost této hudební stanice v druhém pololetí loňského roku 46 tisíc diváků, což je o 14 tisíc více než v předchozím období. Týdenní sledovanost se pak zvýšila o 31 tisíc na 160 tisíc diváků. „Pokud se podíváme do věkového profilu diváka, zjistíme, že 65 % diváků je ve věku 12 – 29 let. Opět se tak potvrdilo zaměření na mladou cílovou skupinu,“ uvádí v tiskové zprávě ředitel BPM Jiří Lichý.
Od října se měří dalších šest televizí
Od čtvrtého kvartálu letošního roku přibylo respondentům Mediaprojektu v dotazníku dalších šest televizí. Kromě Óčka, které figuruje v dotaznících již od ledna, je nově zkoumána sledovanost filmového kanálů Hallmark, dokumentárního kanálu Spektrum, dětského kanálu Supermax, regionálních televizí TV Praha a TV Hradec Králové a Galaxii Sport.
Vzhledem k tomu, že Mediaprojekt zveřejňuje výsledky za klouzavá pololetí, první výsledky sledovanosti těchto televizí budou známy první květnový čtvrtek příštího roku, kdy GfK a Median zveřejní výsledky Mediaprojektu IV.-I.Q 2004.