TV Óčko je nejsledovanější stanicí z pětice kabelových televizí, které jsou měřeny v MediaProjektu. Vzhledem ke konci společného průzkumu tisku, rozhlasu a TV je na stole otázka, kam s televizemi. Hudební televize Óčko je nejsledovanější stanicí z pětice kabelových televizí, které jsou měřeny průzkumem poslechovosti rádií a čtenosti tiskovin Mediaprojekt. Každý den ji sleduje 62 tisíc a alespoň jednou týdně 225 tisíc diváků. Vyplývá to z údajů, které serveru RadioTV poskytl jeden z realizátorů průzkumu, společnost GfK Praha.
Následující výsledky pocházejí z průzkumu Mediaprojekt, který v prvním pololetí roku 2005 realizovaly firmy Medián a GfK Praha. Z pohledu týdenní sledovanosti (weekly reach) je nejúspěšnější televizí Óčko, které sleduje týdně 225 tisíc lidí. Pro Óčko to představuje pokles o 21 tisíc proti předchozímu měřenému období.
Galaxii Sport alespoň jednou týdně volí 138 (pokles o 15) tisíc, dokumentární Spektrum 153 (pokles o 11) tisíc a filmový kanál Hallmark 139 (pokles o 10) tisíc. Druhý výsledek kanálu Romantica je 12 tisíc diváků týdně, což je o 4 tisíce více než v předchozím období.
Výsledky sledovanosti televizí z pohledu denního zásahu (daily reach) nepřinesly zásadní změny v pořadí. Na první příčce zůstává Óčko, které denně sleduje 62 (pokles o 7) tisíc lidí. Pokles zaznamenala také Galaxie Sport s denním zásahem 40 (pokles o 7) tisíc diváků. Mírně si pohoršilo Spektrum s 50 (pokles o 4) tisíci a Hallmark ladí denně 33 tisíc diváků.
„Poslední výstup MediaProjektu nepřinesl žádnou zásadní změnu. V průběhu letních měsíců většina stanic mírně oslabila. Nejvyšší okamžitou sledovanost (průměrná čtvrthodina) má Hallmark Channel v čase 22,00 – 22,15 v pracovní týden a Očko TV v časech 11,00 – 11,30 dopoledne během víkendu. Nejdéle před televizní obrazovkou vydrží diváci Hallmarku bez mála 2 hodiny (108 minut). Oproti tomu nejméně času diváci tráví u Spektra (92 minut) a Romantiky (67 minut),“ přidává další podrobnosti Jiří Lichý, ředitel společnosti Big Partnership Media, která kabelové televize zastupuje na reklamním trhu.
Zůstanou televize v MediaProjektu?
Stejně jako tisky a rádia, i televize čeká v novém roce změna ve způsobu měření sledovanosti. Podle vyjádření předsedy Asociace provozovatelů soukromého vysílání Michala Zelenky není možné, aby byly televize zkoumány v novém RadioProjektu (více v článku Michal Zelenka: CATI je krůčkem k elektronickému měření poslechovosti), takže nejpravděpodobnější variantou je společný postup s tisky v rámci nového MediaProjektu. „Televize budou sledovány v Media Projektu. Sledovány budou české terestriální programy a další stanice, které s námi uzavřou smlouvu o zařazení do výzkumu,“ řekl v rozhovoru pro RadioTV Pavel Rusý ze společnosti GfK Praha. Více v článku Pavel Rusý: Elektronické měření je cílová technologie
.
„MediaProjekt pokračuje dál i bez rádií a v mírně pozměněné formě. Co se týče našich tematických TV, tak s největší pravděpodobností budeme pokračovat v MediaProjektu. V současné době je MediaProjekt asi
nejvhodnější výzkum pro tematické TV – přijatelná cena, velký vzorek, všechny reklamní i mediální agentury mají data. Nevýhodou je nízká četnost výstupů. Oproti tomu TV metrový výzkum by byl podobně drahý, ale nedostaneme data, pouze výstup a nesmíme „vidět“ konkurenční TV,“ řekl RadioTV Jiří Lichý z BPM.
„Do budoucna bychom určitě měli zájem o elektronické měření, také si dokážu představit společné elektronické měření s rádii. Sledovanost je určitě silným argumentem při prodeji reklamního času. Také z výzkumu zjistíme průběh sledovanosti přes den, tedy kdy má daná TV prime time a kdy sledovanost klesá,“ popisuje Lichý své představy v delším časovém horizontu.