Televizní stanice, jejichž sledovanost není měřena v rámci peoplemetrového výzkumu, získají první čísla o své sledovanosti v květnu příštího roku, kdy se poprvé objeví v průzkumu Mediaprojekt. V tomto průzkumu, který je zaměřen hlavně na poslechovost rozhlasu a čtenost tisku, se jako první televizní vlaštovka objevila hudební televize Óčko.
Sledovanost Óčka stagnuje
Poprvé se televizní stanice Óčko objevila v Mediaprojektu v srpnových výsledcích, podle tohoto průzkumu byla její týdenní sledovanost v prvním pololetí roku 2003 127 tisíc a denně ji sledovalo 32 tisíc lidí. Minulý týden zveřejněný výstup Mediaprojektu ukázal pouze minimální nárůst sledovanosti, denní sledovanost zůstává na 32 tisících, týdenní vzrostla o 2 na 129 tisíc lidí.
Ačkoliv se příliš nezměnil celkový počet diváků, poněkud se posunuly počty diváků v jednotlivých věkových kategoriích. Přibylo 3 tisíce čtyřicátníků a 5 tisíc padesátníků, stále však převládají dvacátníci, kterých je 43 tisíc. „Vyšší sledovanost Óčka u diváků střední a starší generace se dá vysvětlit tím, že jsme začali vysílat více klipů jejich hudebních idolů, které zatím neměli možnost vidět,“ říká Heda Polívková z obchodního oddělení TV Óčko. Co se týče regionálního rozdělení sledovanosti, pak nejvíce diváků má Óčko v Praze (21%) a Ústeckém kraji (18%).
Od října se měří dalších šest televizí
Od čtvrtého kvartálu letošního roku přibylo respondentům Mediaprojektu v dotazníku dalších šest televizí. Kromě Óčka, které figuruje v dotaznících již od ledna, je nově zkoumána sledovanost filmového kanálů Hallmark, dokumentárního kanálu Spektrum, dětského kanálu Supermax, regionálních televizí TV Praha a TV Hradec Králové a Galaxii Sport.
Vzhledem k tomu, že Mediaprojekt zveřejňuje výsledky za klouzavá pololetí, první výsledky sledovanosti těchto televizí budou známy první květnový čtvrtek příštího roku, kdy GfK a Median zveřejní výsledky Mediaprojektu IV.-I.Q 2004.