Místo Receptáře prima nápadů by mohli diváci v blízké době sledovat pouze Prima nápady. Ochrannou známku na tento název pro televizní vysílání i tiskoviny si nechala zaregistrovat společnost FTV Premiéra.
Společnost FTV Premiéra, která provozuje televizi Prima, požádala Úřad průmyslového vlastnictví o registraci ochranné známky na název Prima nápady. Žádost se objevila necelý týden poté, co vydavatelství Reader´s Digest Výběr oznámilo úmysl požádat Městský soud v Praze o vydání předběžného opatření, které by zakázalo FTV Premiéře vydávat časopis Receptář prima nápadů, a kdy Česká televize oznámila, že požádá Primu o přejmenování stejnojmenného televizního pořadu.
Mluvčí Primy Jana Malíková již minulý týden oznámila, že se název časopisu, jehož první číslo vyšlo teprve 12. března, měnit nebude. „Krok společnosti Reader´s Digest Výběr nechápeme. Nejsme si vědomi jakéhokoli porušení práva z naší strany, všechny naše aktivity máme právně podchyceny,“ řekla RadioTV. Vydavatelství Reader´s Digest Výběr, které od roku 2000 vlastní časopis Receptář na každý den, se podle jednatele Luboše Beniaka cítí být nejnovější aktivitou FTV Premiéry poškozeno.
Beniak upozornil, že by se proti zneužívání ochranné známky na název Receptář měla bránit také Česká televize. Ta je od roku 1995 držitelem ochranné známky na obecný název Receptář pro televizní vysílání. Mluvčí ČT David Jirušek poté serveru RadioTV potvrdil, že právní oddělení ČT připravuje dopis, kterým Primu požádá o změnu názvu pořadu Receptář prima nápadů. Poté se rétorika ze strany televize Prima zmírnila. Malíková oznámila, že v případě vydavatelství Reader´s Digest Výběr se FTV Premiéra podřídí rozhodnutí soudu. „V rámci zachování dobrých vztahů hodláme vést jednání s ČT,“ dodala.
Žádost o ochrannou známku na název Prima nápady si FTV Premiéra podala toto úterý. Vedle televizního vysílání ji může použít pro vydávání knih a časopisů, reklamní a propagační akce, hry, a také pro různé dárkové a užitkové předměty. Podle mluvčí Jany Malíkové však nesouvisí s případným přejmenováním pořadu a časopisu. „Registrace této ochranné známky je plně v intencích našich dlouhodobých aktivit a připravovaných projektů,“ odpověděla na dotaz RadioTV. V týmu Receptáře prima nápadů pracuje Klára Balvínová, dcera generálního ředitele ČT Jiřího Balvína.