Sledovanost České televize minulý týden nezachránil ani poslední díl seriálu Šípková Růženka. Televize Nova excelovala Jurským parkem a přenosem baráže mezi Českou republikou a Belgií.
Sledovanost České televize dostávala minulý týden na frak. Zatímco televize Nova si od začátku listopadu polepšuje, ČT postupně přichází o diváky. Mírně si pohoršuje také televize Prima, zatímco metropolitní TV3 sledovanost nepatrně vzrostla. Vyplývá to z výsledků peoplemetrového průzkumu sledovanosti společnosti Taylor Nelson Sofres, které zveřejnila Asociace televizních organizací.
Nova vládla českým obrazovkám
Televize Nova má za sebou velmi úspěšný týden. Průměrná sledovanost jí vzrostla o více než tři body na 48,60 procenta, k čemuž jí pomohl zejména přímý přenos fotbalového utkání Česká republika – Belgie a film Jurský park. Fotbal způsobil, že Novu nejvíce sledovali muži starší 15 let před tradičně silnější diváckou skupinou žen. V hlavním vysílacím čase Novu sledovalo dokonce 53,61 procenta diváků.
I přes programové lahůdky, které Nova nabídla divákům, obsadily tři nejvyšší příčky sledovanosti Televizní noviny. Nejsledovanější byly v neděli (39,8 procenta), poté ve středu (38,1 procenta) a v úterý (37,1 procenta). Jurský park se sledovaností 34,4 procenta zaujal osmou pozici (naprosto shodnou sledovanost měla i pondělní Šípková Růženka na ČT), zatímco fotbalový přenos s více než 29-procentní sledovaností skončil na 15. místě.
Českou televizi čeká další propad
Česká televize se loučila s megaúspěšným seriálem Šípková Růženka, jehož poslední část uvedla v pondělí 12. listopadu. Ani to jí ale nepomohlo k udržení sledovanosti. Program ČT1 si pohoršil o necelé procento na 21,89 procenta. Kanál ČT2 si vedl ještě hůře: jeho sledovanost klesla ze 7,33 na 5,16 procenta. Neúspěch pokračoval v prime timu mezi 19. a 23. hodinou, kdy ČT1 sledovalo pouze 21,48 a ČT2 jen 3,73 procenta diváků. U prvního programu vedly děti ve věku od čtyř do 14 let, u ČT2 muži starší 15 let.
Nejsledovanějším pořadem ČT1 v uplynulém týdnu byla již zmíněná Šípková Růženka, kterou si nenechalo ujít 34,4 procenta diváků. Nabízí se otázka, nakolik se ukončení tohoto seriálu projeví na celkové sledovanosti ČT1 již v tomto týdnu. Druhou příčku obsadily středeční Události (18,4 procenta), třetí byly Události z úterý (18,0 procenta). Programu ČT2 vévodil úterní dokument Nadpřirozené jevy ve světle vědy (5,7 procenta). Následuje nedělní dokument Pátrání v hlubinách (4,2 procenta) a nedělní repríza příběhu z cyklu Černí andělé společně s Hledači pevného bodu (3,6 procenta).
Prima je v pozici třetího vzadu
Trochu stranou šarvátek mezi Novou a ČT stojí televize Prima, jejíž sledovanost poslední týdny nezaznamenává žádné výrazné výkyvy nahoru ani dolů. V minulém týdnu spíše klesla, ale pouze o polovinu procenta na 18,38 procenta. V prime timu to bylo o něco méně, pouze 17,41 procenta. Hlavní diváckou skupinou Primy byly ženy starší 15 let. Podle výsledků sledovanosti jednotlivých pořadů je patrné, že diváci Primy se chtěli především bavit.
Tabulku sledovanosti pořadů TV Prima vede nedělní talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý, kterou sledovalo 15,9 procenta diváků. Druhou pozici překvapivě obsadil film Ve svitu ohně, který Prima uvedl ve čtvrtek a jehož sledovanost dosáhla 14,7 procenta. Na třetím místě je středeční pořad Věřte – nevěřte se sledovaností 13,0 procenta. Zpravodajský deník se dostal nejvýše na pátou pozici.
Na TV3 vládnul sex
Metropolitní televize TV3, jejíž současné vysílání označuje licenční rada za pirátské, si minulý týden mírně polepšila z 0,98 na celé jedno procento sledovanosti. Koncem prosince však TV3 hodlá z peoplemetrového projektu vystoupit, takže její výsledky budou k dispozici pouze do konce roku. V prime timu si TV3 tradičně vedla hůře, sledovalo jí pouze 0,70 procenta diváků, zejména muži starší 15 let.
Mezi pořady TV3 vedla především erotika. První příčku obsadila páteční Sexcetera (1,1 procenta), následovaná pondělním Metropolitním Expresem (1,0 procenta) a sobotním pořadem Sex Bytes (1,0 procenta). Kabelové a satelitní televize v uplynulém týdnu zaznamenaly mírný nárůst sledovanosti ze 4,81 na 4,97 procenta. V hlavním vysílacím čase však dosáhly pouze 3,07 procenta. Nejčastěji je sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let.