Novoroční projev prezidenta a film Musíme si pomáhat bodoval na ČT

radiotv22Divácký zájem o novoroční projev Václava Havla oproti loňskému roku vzrostl. Na Nový rok ve 13 hodin přednesl prezident republiky svůj tradiční novoroční projev na programu ČT 1. Prostřednictvím České televize se s ním seznámilo 20,2 % (tzn. 1,699.000) dospělých a 2,9 % (tj. 41.000) dětí ve věku 4 až 14 let. Pokud jde o dospělé, je to o 2,6 % (tedy o 218.000) více než vloni.

Zájem mužů a žen byl vzácně vyrovnaný. Při shodné sledovanosti ve výši 20,2 % zaznamenala obě pohlaví obdobně vysoký podíl na publiku – v případě žen prezidentovo vystoupení preferovalo 57 z každé stovky divaček přítomných v dané době u televizorů a v případě mužů prezidentově projevu dávalo přednost před ostatním televizním vysíláním 54 z každé stovky diváků nacházejících společnost u televize.

Potřeba vyslechnout prezidentovo poselství rostla podobně jako v předchozích letech s věkem. Maximální ohlas sledovanosti ve výši 36,7 % a 74procentním podílem na publiku vykázali senioři nad 65 let.

Pozornost věnovaná novoročnímu projevu prezidenta republiky sílila stejně jako v uplynulých letech také se stupněm dosaženého vzdělání. Prezidentův proslov nejvíce zaujal vysokoškoláky, kteří zaznamenali sledovanost ve výši 22,3 % při podílu na publiku 74 %.

Z regionálního pohledu vyvolalo prezidentovo vystoupení relativně největší pozornost ve východních Čechách (sledovanost 28,8 % při podílu na publiku 70 %) a na jihu Čech (sledovanost 26,4 % při podílu na publiku 65 %). V ostatních krajích neklesla sledovanost pod 15 %, při podílu publika 45%.

Více jak 133 tisíc diváků sledovalo novoroční projev prezidenta republiky na návštěvě u svých příbuzných a známých.

MUSÍME SI POMÁHAT

To, že film MUSÍME SI POMÁHAT autorů Hřebejka a Jarchovského je jedním z nejlepších českých filmů poslední doby, potvrdil i divácký zájem o jeho televizní premiéru: z nabídky pro první večer roku 2002 si ho vybralo 20,1 % (tj. 1,691.000) dospělých a 5,1 % (tzn. 73.000) dětí ve věku 4 až 14 let. V případě dospělých to byl každý třetí divák, který se rozhodl trávit první letošní večer ve společnosti televize

Větší zájem o „dramatický příběh hrdinů proti své vůli“ projevili muži (sledovanost 20,9 %, ale podíl na publiku 38 %) než ženy (sledovanost 19,4 % při podílu na publiku 31 %).

Film oceněný několika Českými lvy a nominací na Oscara nejvíce zaujal diváky ve věku 25-54 let, největší sledovanost přitom zaznamenali 35-44letí (24,9 %), ale v podílu na publiku (40 %) byli lepší 25-34letí.

Diváků této hořké komedie přibývalo s vyšším vzděláním, u vysokoškoláků byla sledovanost 32,2 %, podíl diváků 51 %.

Zájem o film rostl také podle sociálně ekonomického postavení: film nejvíce zaujal domácnosti s nejvyššími příjmy a největší životní úrovní, kde mu dalo přednost 27,4 % při podílu na publiku 56 %.

Relativně nejvíce diváků pocházelo z východních Čech (sledovanost 27,7 % při podílu na publiku 44 %).

Pro 96 tisíc diváků byl film MUSÍME SI POMÁHAT tak přitažlivý, že si jeho televizní premiéru nenechali ujít ani na návštěvě příbuzných a známých.

Pro další dotazy ke sledovanosti programů ČT, prosím, kontaktujte: Karel Zeman, APA ČT, tel.: 02/ 6113 7378/9

David  J i r u š e k
pověřený vedoucí PR&Promotion
Česká televize

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .