Vladimír Železný jedná s provozovateli slovenských televizí o založení peoplemetrového projektu sledovanosti. Spuštění zkušebního provozu předpokládá v říjnu nebo listopadu příštího roku.
Za necelý rok by měl na Slovensku fungovat peoplemetrový průzkum sledovanosti televizí. O jeho zavedení s provozovateli jednotlivých televizních stanic vyjednává generální ředitel TV Nova Vladimír Železný. Ten předpokládá, že zkušební provoz peoplemetrů by mohl začít již v říjnu nebo listopadu příštího roku.
Podle slovenské tiskové agentury TASR se Železný prostřednictvím České produkční invest, která v září kapitálově vstoupila do slovenské televizní sítě Global, kontaktoval s několika reklamními agenturami a médii. „Navazujeme kontakty se Slovenskou televizí, mluvil jsem s panem Lengyelem z TA3 a samozřejmě, do takového projektu bude muset být pozvaná Markíza jako nejvýznamnější hráč na tomto teritoriu,“ potvrdil TASR Železný.
Spuštění zkušebního provozu peoplemetrů na podzim 2002 však závisí na tom, zda se jednotliví provozovatelé a agentury dohodnou. Televize na Slovensku dosud měří sledovanost pomocí tzv. deníčkového výzkumu, který není společný pro všechny stanice. Jeden si nechává zpracovávat veřejnoprávní Slovenská televize, druhý komerční Markíza, pro kterou ho připravuje agentura Visio. Rozdíly mezi oběma výzkumy jsou evidentní, výjimečný není ani desetiprocentní rozdíl u podílu nejsledovanější Markízy (příznivější údaj pochopitelně přináší Visio).
Zavedení peoplemetrů označil Železný za jeden z nejdůležitějších kroků poté, co Česká produkční invest získala kontrolu nad televizí Global. Veškerá dřívější jednání o peoplemetrovém projektu na Slovensku selhala na otázce jeho financování. Zájem o realizaci tohoto projektu už projevila česká společnost RCA Research, která se zabývá výzkumem sledovanosti kabelových televizí a nově měří sledovanost také slovenské zpravodajské televizi TA3.