Minulý týden se podíly jednotlivých televizí vrátily do původních kolejí. Nejvíce ztratila Nova, nejlépe si polepšila Prima. Děti se po svátcích vrátily ke kabelovým a satelitním stanicím.
Druhý lednový týden ve sledovanosti českých televizí a jejich podílech na trhu znamenal návrat do normálu. Podíl Novy klesnul na dlouhodobý průměr, naopak Prima si proti silvestrovskému propadáku
polepšila a podíly obou veřejnoprávních programů zůstaly na přibližně stejné úrovni jako předchozí týden. Vyplývá to z výsledků peoplemetrového projektu společnosti Taylor Nelson Sofres, které dnes zveřejnila Asociace televizních organizací.
Milionář se nedostal mezi TOP 10
Televizi Nova klesnul podíl o čtyři procenta: z 51,66 procenta v prvním týdnu letošního roku na současných 47,67 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin ale zůstala nad padesátiprocentní hranicí, když dosáhla podílu 52,79 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou byly ženy starší 15 let, v prime timu je však nahradili muži. Nova minulý týden obsadila kompletní žebříček TOP 20 nejsledovanějších pořadů všech televizních stanic.
Mezi jednotlivými pořady jasně vedly Televizní noviny, kterým se podařilo obsadit první tři příčky. Nejlépe si hlavní zpravodajská relace vedla v neděli, kdy jí sledovalo 42,4 procenta diváků. Následují čtvrteční (40,4 procenta) a úterní (38,8 procenta) TN. Nejsledovanějším nezpravodajským pořadem TV Nova byla sobotní Zlatá mříž se sledovaností 34,4 procenta. V celkovém pořadí zaujala osmou pozici. Do první desítky se opět nedostala soutěž Chcete být milionářem?
Česká televize bodovala dokumenty
Česká televize si mírně polepšila u programu ČT1, jehož podíl stoupnul z 21,5 na rovných 22 procent. Naopak podíl kanálu ČT2 klesnul ze 7,22 na 7,10 procenta. V prime timu dosáhnul ČT1 podílu 23,41 procenta a ČT2 pouhých 4,59 procenta. První program nejčastěji sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, programu ČT2 dávali přednost muži starší 15 let. Stejné divácké skupiny vedly u obou kanálů i v hlavním vysílacím čase.
Nejúspěšnějším pořadem ČT1 za minulý týden byly nedělní Události se sledovaností 19,1 procenta a čtvrteční film Indián, který dosáhnul stejného výsledku. Následuje středeční dokument Předčasná úmrtí o Vladimíru Menšíkovi se sledovaností18,8 procenta. Na programu ČT2 diváci ocenili zejména dokumenty. Nejlépe se vedlo úterním Nadpřirozeným jevům ve světle vědy se sledovaností 6,9 procenta, pondělním Hitlerovým dětem (6,5 procenta) a nedělní Mzdě strachu (6,3 procenta).
Auto roku na Primě příliš nezaujalo
Televizi Prima se minulý týden vedlo dobře, i když se jí nepodařilo dosáhnout kýženého výsledku u sledovanosti show Auto roku 2002. Podíl Primy stoupnul po debaklu se Silvestrem na 18,18 procenta, což je o více než tři procenta více než v prvním lednovém týdnu. V hlavním vysílacím čase ale klesnul na 16,17 procenta. Program Primy tradičně nejvíce přilákal ženy starší 15 let, které mu zůstaly věrné i v prime timu.
Mezi jednotlivými pořady si na Primě nejlépe vedlo nedělní talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý se sledovaností 16,2 procenta. Následuje rovněž nedělní hlavní zpravodajská relace Deník, která dosáhla sledovanost 12,5 procenta a pondělní část seriálu Komisař Rex, kterou si nenechalo ujít 12,4 procenta diváků. Nedělní přímý přenos vyhlašování anket Auto roku 2002 a Nejoblíbenější automobil roku 2002 se do první desítky se sledovaností 10,6 procenta vůbec nedostal.
Děti se vrací ke kabelovým kanálům
Mírné zlepšení zaznamenaly druhý lednový týden také kabelové a satelitní televize, jejich podíl stoupnul o půl procenta na 5,05 procenta. Nejzajímavější je nárůst u skupiny dětských diváků, kteří přes vánoční svátky a Silvestra dávali přednost České televizi, Nově a Primě. Zatímco v prvním lednovém týdnu kabelové a satelitní stanice zaznamenaly u této skupiny podíl 7,94 procenta, minulý týden to bylo už 12,81 procenta. Téměř jednoprocentní nárůst nastal také u skupiny mužů starších 15 let.
Podrobné výsledky peoplemetrového projektu za 2. týden roku 2002 včetně deseti nejsledovanějších pořadů ČT1, ČT2, Novy a Primy (kliknutím na číselný údaj o sledovanosti ve skupině dospělých) naleznete v sekci Sledovanost.