Televize Prima si minulý týden sice polepšila v podílu na trhu, ale ani to jí nepomohlo k pokoření psychologické hranice 20 procentních bodů. Podíly ostatních televizí s výjimkou druhého programu veřejnoprávní České televize klesaly. Na nárůstu ČT2 se podepsaly zejména atraktivní sportovní přenosy. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které zveřejnila Asociace televizních organizací.
Zlatíčka podlehla Četnickým humoreskám
Podíl televize Nova u divácké skupiny D 15+ klesl v týdnu od 10. do 16. března ze 45,66 na 44,48 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin se vyšplhal na 47,40 procenta, ale i to je oproti předchozímu týdnu o téměř jeden procentní bod méně. Novu sledovaly především ženy starší 15 let, v prime timu je ovšem na pozici nejsilnější divácké skupiny vystřídaly děti ve věku od čtyř do 14 let. Nova obsadila 19 z dvaceti pozic v žebříčku dvaceti nejsledovanějších pořadů týdne napříč televizními stanicemi (mezi novácké pořady se probojovaly Četnické humoresky z ČT).
Mezi pořady Novy opět vedou nedělní Televizní noviny. Sledovalo je 40,1 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Následují pondělní TN se sledovaností 38,7 procenta a úterní TN, které dosáhly sledovanosti 38,2 procenta. Do první desítky nejsledovanějších pořadů týdne na Nově se ještě dostaly Sportovní noviny. Z nezpravodajských pořadů byly nejsledovanější nedělní Zlatíčka (27,1 procenta), které však skončily až na 18 pozici a v porovnání s ostatními televizemi až za seriálem ČT Četnické humoresky.
Na ČT bodovaly seriály a talk show Na kus řeči
Prvnímu programu České televize v uplynulém týdnu klesl podíl z 22,05 na 21,18 procenta. Mírný pokles zaznamenala ČT1 také v prime timu, a to z 24,83 na 24,23 procenta. Naopak druhý program ČT zaznamenal růst z 6,30 na 7,99 procenta a v hlavním vysílacím čase z 3,86 na 5,36 procenta. První program nejvíce sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, program ČT2 zaujal nejvíce muže starší 15 let. V cílové skupině žen starších 15 let porazila první program ČT komerční televize Prima. Ovšem pouze v celodenním měřítku, v prime timu u této tradičně nejsilnější divácké skupiny Primy vedl kanál ČT1.
Nejsledovanějším pořadem ČT1 uplynulého týdne byl čtvrteční seriál Četnické humoresky. Vidělo jej 28,2 procenta diváků starších 15 let, což znamená pozici číslo 1 mezi pořady ČT v letošním roce. Následuje pondělní seriál Ranč U Zelené sedmy (20,9 procenta) a sobotní talk show Miroslava Donutila Na kus řeči (20 procent). Na programu ČT2 diváky nejvíce zaujal první poločas středečního fotbalového zápasu mezi Realem Madrid a AC Milán. Sledovalo ho 6,9 procenta diváků. Následoval sobotní a nedělní přenos z halového mistrovství světa v atletice z Anglie. Přenosy dosáhly sledovanosti 5,5, respektive 5,4 procenta.
Primě vévodí zpravodajství a romantika
Prima si minulý týden sice polepšila, stále se jí ale nedaří překonat hranici dvacetiprocentního podílu na trhu. Oproti předchozímu týdnu Primě stoupl podíl o čtvrt procentního bodu na 19,96 procenta. V hlavním vysílacím čase podíl Primy naopak klesl z 18,74 na 18,66 procenta. Nejsilnější diváckou skupinou stanice byly tradičně ženy starší 15 let. Primě stále nepatrně ubývají dětští diváci. Podíl televize u divácké skupiny D 4-14 nedosahuje ani poloviny podílu kanálu ČT1.
Z pořadů Primy byl minulý týden nejsledovanější nedělní Zpravodajský deník. Sledovalo ho 14 procent všech televizních diváků starších 15 let. Úterní hlavní zpravodajská relace dosáhla sledovanosti 13,9 procenta a středeční Zpravodajský deník vidělo 13,7 procenta diváků. Nedělní talk show Nikdo není dokonalý se sledovaností 13,4 procenta skončila až na čtvrté pozici. Do první desítky se ještě probojoval čtvrteční Receptář prima nápadů (13,2 procenta) a úterní romantický film Květiny v dešti (12,3 procenta).