Televize Nova minulý týden zaznamenala největší zvýšení podílu na trhu v divácké skupině lidí starších 15 let. Nova také zůstává nejsledovanější televizí. Druhé místo si udržel první program České televize, který si podobně …Televize Nova minulý týden zaznamenala největší zvýšení podílu na trhu v divácké skupině lidí starších 15 let. Nova také zůstává nejsledovanější televizí. Druhé místo si udržel první program České televize, který si podobně jako třetí Prima oproti předchozímu týdnu mírně pohoršil. Podíl naopak mírně narostl kanálu ČT 2, kterému pomohly přenosy z fotbalových utkání UEFA. Vyplývá z peoplemetrových měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které zveřejnila Asociace televizních organizací.
Country estráda na Nově překvapila
Nově v týdnu od 17. do 23. února stoupl podíl na trhu ve skupině D 15+ o necelé dva procentní body na 44,05 procenta. V hlavním vysílacím čase si polepšila z 45,14 na 46,92 procenta. Novu nejvíce sledovaly ženy starší 15 let, a to jak z celodenního hlediska, tak v prime timu. Nova obsadila kompletní žebříček dvaceti nejsledovanějších pořadů týdne napříč televizními stanicemi.
Nejsledovanějším pořadem Novy byly tradičně nedělní Televizní noviny, které vidělo 38,8 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Pondělní hlavní zpravodajská relace dosáhla sledovanosti 38,5 procenta a středeční TN vidělo 36,9 procenta dospělých diváků. Do první desítky se ještě probojovala nedělní Country estráda se sledovaností 34,2 procenta (na osmé pozici) a pondělní a sobotní Sportovní noviny, které sledovalo 30,6, respektive 30,4 procenta diváků.
Fotbal pomohl ČT 2, podíl ČT 1 klesl
Podíl prvního programu České televize minulý týden klesl z 22,61 na 21,06 procenta. V prime timu si ČT1 mírně polepšila na 21,82 procenta, oproti předchozímu týdnu jde ale o propastný rozdíl čtyř procetních bodů směrem dolů. Podíl ČT2 naopak stoupl ze 7,12 na 8,07 procenta, v prime timu ovšem klesl na 6,85 procenta (což je mezitýdenní plus o skoro dva procentní body). Program ČT1 nejvíce sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, kanál ČT2 díky fotbalovým přenosům zápasů UEFA muži starší 15 let. To platí i o prime timu.
Na ČT1 byly nejsledovanější čtvrteční Četnické humoresky, které sledovalo 22,4 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Pondělní seriál Ranč U Zelené sedmy dosáhl sledovanosti 20 procent. Na třetí pozici se umístily středeční Události se sledovaností 19,8 procenta. Prvníd dsítku uzavírá pondělní Cestománie (16,3 procenta). Program ČT2 zcela ovládl fotbal. Nejsledovanější byl čtvrteční přenos zápasu UEFA mezi Slavií Praha a Besiktasem Istanbul, který vidělo 9,3 procenta diváků. První poločas středečního zápasu Manchesteru United s Juventusem Turín vidělo 8 procent diváků, druhý poločas o jedno procento diváků méně.
Prima hostina dobře odstartovala
Televizi Prima v uplynulém týdnu klesl podíl na trhu u skupiny D 15+ o více než půldruhého procentího bodu, takže dosáhl 20,29 procenta. Tím se Prima zařadila až za první program České televize, ovšem ve skupině žen starších 15 let ho opět s přehledem porazila. V hlavním vysílacím čase Prima dosáhla podílu 19,68 procenta, což je o dvě desetiny procentního bodu více než v předchozím týdnu. Primu tradičně nejvíce sledovaly ženy starší 15 let, i když v prime timu tato skupina dosáhla překvapivě nižšího podílu na trhu než ČT1.
Nejsledovanějším pořadem Primy uplynulého týdne byl úterní Zpravodajský deník, který vidělo 15,9 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Čtvrteční hlavní zpravodajská relace dosáhla sledovanosti 14,5 procenta a nedělní talk show Nikdo není dokonalý, odsnunuté až na třetí pozici, sledovalo 14,4 procenta diváků. Do první desítky se ještě dostal středeční seriál Komisař Rex (13,4 procenta, šestá pozice) a staronový pořad Prima hostina se sledovaností 12,1 procenta, který skončil na desátém. Do první desítky se tentokrát vůbec neprobojoval Receptář prima nápadů.