Česká televize nevysílala od úterního rána až do sobotního poledne reklamní bloky na programu ČT 1. Televize Prima musela omezit vlastní self promotion, některé reklamní bloky kvůli mimořádným zpravodajským relacím zkrátila. Podobně na tom byla také Nova.
Největší „škody“ na reklamě zaznamenala Česká televize. Podle Štěpána Woldeho ze společnosti Arbomedia, která se zabývá prodejem reklamního času na obou programech ČT, se dá o finančních ztrátách hovořit jen relativně, protože ČT musela splnit své veřejnoprávní poslání. Některé reklamní spoty určené kanálu ČT 1 se během minulého týdne podařilo odvysílat na druhém programu ČT (především losování Sportky a Šťastných deset), u jiných dojde k časovým posunům.
Arbomedia, která se sama potýká s organizačními problémy, neboť její sídlo na pražském Janáčkově nábřeží zatopila rozvodněná Vltava (došlo k vytopení sklepů a nejde proud ani telefony), nyní intenzivně jedná s poškozenými zadavateli. „Neděláme teď prakticky nic jiného,“ přiznal Wolde. Arbomedia na svých internetových stránkách upozorňuje, že „všechny garantované reklamní kampaně v měsíci srpnu budou řádně realizovány (včetně spotů neodvysílaných 13. – 16. srpna) doplněním kampaní od 19. srpna dle Všeobecných smluvních podmínek“.
Komunikace mezi Arbomedií a klienty probíhá především prostřednictvím mobilních telefonů. Ačkoli se povodeň nedotkla kanceláří důležitých pro prodej reklamy, nedostatek elektrické energie a výpadek pevných telefonních linek firmu donutil využít náhradního agregátu. Podle zástupce jedné z mediálních agentur v Arbomedii fungují dva počítače pro prodej a booking, a také střižna.
Reklamní bloky nasmlouvané na období po 17. srpnu by měla ČT vysílat v plánovaném čase i rozsahu, podle Woldeho však i tady dojde k časovým posunům tak, aby reklama neodvysílaná minulý týden dostala prostor co nejdříve. Někteří ze zadavatelů, kterých by se dotklo další posouvání reklamy, uvažují o zrušení objednávky. „Je to ale především proto, že nechtějí vysílat reklamu na své produkty v době, kdy se republika potýká s důsledky záplav,“ vysvětlil Wolde.
Televize Nova musela během minulého týdne zrušit většinu selfpromotion a také některé reklamní spoty, aby do svého programu mohla zařadit pravidelné povodňové zpravodajství. To se ve vysílání objevovalo přibližně jednou za hodinu, nehledě na to, zda zrovna běžel film nebo jiný pořad. „Zrušili jsme několik málo reklamních spotů, protože jinak bychom se do programového schématu nevešli. Jejich případná náhrada je otázkou jednání zadavatelů s reklamní agenturou Mag Media 99,“ řekl mluvčí Novy Martin Chalupský.
Podobně jako Nova na tom byla i televize Prima, jejíž vysílání během minulého týdne poznamenala také evakuace zaměstnanců a hrozba zatopení jejího sídla na pražské Palmovce. K tomu ale nakonec nedošlo. Prima podle mluvčí Jany Malíkové odvysílala všechny reklamní spoty podle plánu a v objemu, který licencovaná společnost FTV Premiéra nasmlouvala v předchozích dnech. K určitým změnám došlo pouze ve čtvrtek 15. srpna, kdy se změnily vysílací časy některých bloků a řazení jednotlivých spotů. „Žádnou objednanou reklamu jsme nezrušili,“ ujistila Malíková.
Převzato ze serveru Vajíčko.