Televize Prima sklízí na poli sledovanosti na podzim jeden úspěch za druhým. V listopadu si dvakrát zlepšila rekordní týdenní podíl na trhu, vlastní rekordy láme seriál Rodinná pouta a samotný měsíc listopad byl pro Primu nejsledovanějším měsícem v historii elektronického měření. Výsledkem je, že Prima uniká prvnímu programu České televize, se kterým se dlouhou dobu přetahovala o pozici dvojky na trhu.
Pro začátek stručný výběr listopadových rekordů, jak je postupně Prima zveřejňovala ve svých tiskových zprávách.
- Ve 45. týdnu 2004 (od 1.11. do 7.11. 2004) dosáhla Prima TV průměrného celodenního podílu na trhu 23,08 % (D 15+). Jde o rekordní hodnotu v roce 2004 a zároveň o třetí nejlepší výsledek za dobu elektronického měření sledovanosti v ČR.
- Rekordní sledovanosti dosáhl seriál Rodinná pouta, který v úterý 2.11. sledovalo 1,765 milionu diváků starších 15 let (TVR 20,08 %, share 39,81 % D 15+). Epizoda nazvaná Dušičky se stala zatím nejsledovanějším dílem seriálu.
- Televize Prima dosáhla ve 47. týdnu 2004 (od 15.11. do 21.11. 2004) rekordního průměrného celodenního podílu na trhu – 24,07 % (D 15+). Jde o nejvyšší hodnotu za dobu elektronického měření sledovanosti v ČR.
- Nejsledovanějším pořadem minulého týdne byl seriál Rodinná pouta, který sledovalo rekordních 1,802 milionu diváků starších 15 let (TVR 21,2 %, share 39,80 % D 15+).
- Průměrná listopadová celodenní sledovanost Prima TV pro cílovou skupinu dospělí 15+ byla 23,54%, což je rekordní výsledek televize Prima za celé období elektronického měření sledovanosti v ČR.
- Seriál Rodinná pouta dosáhl v krátké době další rekordní sledovanosti v cílové skupině dospělí 15+. V úterý 30. 11. sledovalo oblíbený seriál 1,807 mil. diváků starších 15 let (rating 21,3%, share 40,67%).
“Rostoucí trend sledovanosti je naším dlouhodobým záměrem a jak je vidět, daří se nám ho naplňovat. Velmi nás těší stoupající přízeň diváků, kterou připisujeme atraktivitě pořadů, které jim nabízíme. Dlouhodobě usilujeme o zvyšování kvality pořadů vlastní tvorby televize Prima či o zlepšování vzhledu naší televize. V neposlední řadě se nám vyplácí naše vhodně zvolená strategie v oblasti schedullingu programu,“ říká mluvčí TV Prima Jana Malíková.
Jak ukazuje graf sledovanosti, v době, kdy Prima roste, ČT1 ztrácí, což je nejjasněji patrné ve 47. týdnu, který byl pro televizi historicky nejúspěšnější. Prima ovšem přebírá diváky také nejsledovanější Nově. “Vzhledem k analýzám, které máme k dispozici, získáváme diváky od obou konkurenčních stanic,“ potvrzuje Malíková.
Primu táhnou seriály a filmy, stoupá Zpravodajský deník
“Úspěch slaví velmi pečlivá skladba našeho programu a zajímavé pořady v ní obsažené. Velkou událostí letošního roku je náš původní seriál Rodinná pouta, který vysíláme dvakrát týdně a jehož sledovanost má stále rostoucí tendenci. Na výsledcích televize Prima se ale podílí i další pořady, pouze Rodinná pouta by celkový rostoucí trend takto zásadně ovlivnit nemohla. Vysokou oblibu mají zábavné pořady redakce vlastní tvorby naší televize, diváci rádi sledují také české filmy a seriály a atraktivní zahraniční filmy s hvězdným obsazením. Velkou oblibu mají také krimi seriály, které diváci Prima TV velmi oceňují. V neposlední řadě je třeba zmínit i Zpravodajský deník,“ popisuje Malíková.
Právě Zpravodajskému deníku z hlediska sledovanosti prospělo nové virtuální studio. Jeho průměrná sledovanost včetně sportovního zpravodajství od 1.11. do 20.11. činila v ratingu 15,9% a v share 39,45% na skupině D15+. Po přechodu na virtuální podobu hlavní zpravodajské relace se průměrná sledovanost od 21.11. do 30.11. zvýšila na rating 17,5% a share 42,78%. Od 21.11. je zvlášť reportován Sportovní deník, jehož průměrná sledovanost od zmíněného data do 30.11. je rating 15,2% a share 35,84% diváků D15+.
Z pořadů vlastní tvorby jsou nejúspěšnější Nikdo není dokonalý (průměrná sledovanost v listopadu – rating 15,5% a share 29,71%) a Receptář prima nápadů (rating 12,8% a share 30,71%). Sledovanost Primy ovšem táhnou nekonečné zahraniční seriály, které na této stanici s minimálními přestávkami běží od osmi ráno do šesti odpoledne. V listopadu mělo 7 seriálů z 10 vysílaných ve všedních dnech průměrný share vyšší než 25 procent. Nejúspěšnější je přitom krimi serie Siska (37,02%) a kultovní sága z lékařského prostředí Pohotovost (30,74%). Z víkendových seriálů lákal diváky nejvíce Komisař Rex (33,32%).
Má před sebou Prima nějaký cíl, jako je např. psychologická hranice 25 procent podílu na trhu celodenně? “Soustředíme se na to, aby podíl na trhu rostl plynule a dlouhodobě. Jde nám o to, abychom nabízeli pestrý program, oslovili širší spektrum cílových skupin. Snažíme se zvýšit počet mladších diváků, aby byla naše televize i pro zadavatele reklamy ještě atraktivnější,“ dodává Malíková.