Česká televize odvysílala od 13:50 hodin v sobotu 15. června (kdy začalo vysílání prvního Studia VOLBY 2002) do 22:40 hodin v neděli 16. června (kdy končily poslední víkendové Zprávy) celkem 331 minut informací, komentářů, rozhovorů a besed. Těchto 5,5 hodiny volebního zpravodajství sledovalo dohromady 12,5 miliónu dospělých, z čehož mužů bylo 6 milionů a žen 6,5 miliónu.
Česká televize nabídla svým divákům celkem 18 relací – od pravidelného zpravodajství přes speciální Studia VOLBY 2002 až po první debatu s předsedy všech stran, kterým volební výsledky zajistily účast v Poslanecké sněmovně. Vyvrcholením víkendového zpravodajského servisu České televize divákům byla diskuse s předsedou vítězné sociální demokracie v rámci diskusního pořadu Naostro.
Každou z těchto 18 relací vidělo v průměru 696 tisíc (tj. 8,2 %) dospělých, což představovalo 29 z každé stovky diváků v danou dobu u televizorů. Zmínku si zaslouží fakt, že jak muži, tak ženy vykazují stejný průměr sledovanosti – 8,2 %. Obě pohlaví rozlišuje pouze velikost podílu na publiku, v případě mužů činí 30 % a u žen má hodnotu 29 %.
Zájem o volební vysílání České televize rostl s věkem. Minimální zájem projevili 15-24letí s průměrem sledovanosti 3,2 % a podílem na publiku 19 %. Maximální sledovanost dosáhli senioři od 55 let výše – s průměrem sledovanosti 13,7 % při podílu na publiku 40 %.
Stejná situace nastala i z hlediska vzdělání, když v přímé úměře s jeho výší byla odezva na volební vysílání České televize. Nejvyšších hodnot dosáhli vysokoškoláci s průměrnou hodnotou sledovanosti 11,8 % při podílu na publiku 44 %..
Z 18 relací se největší pozornosti těšily tyto pořady:
- nedělní a sobotní Události. Nedělní sledovanost Událostí 1,4 miliónu, tj. 16,7 %, při podílu na publiku 41 %. Sobotní sledovanost Událostí byla 1,2 milionu, tj. 13,8 %, při podílu na publiku 39 %.
- sobotní Studio Volby 2002, vysílané od 22:20 hodin se sledovaností 964 tisíců diváků, tj. 11,4 %, při podílu na publiku 32 %.
- beseda Co bude dál s hodnotou sledovanosti 917 tisíc, tj. 10,9 %, při podílu na publiku 45 %
- diskusní pořad Naostro s předsedou sociální demokracie. Zde byla sledovanost 871 tisíc diváků, tj. 10,3 %, při podílu na publiku 24 %.
David Jirušek
pověřený vedoucí PR & Promotion