Zatímco čeští poslanci omezili reklamu domácí veřejnoprávní České televizi, na Ostrovech se uvažuje, že by se reklama mohla vysílat už i na BBC. V současné době se totiž ve Velké Británii koná veřejná diskuse, jakým směrem by měla „vážená instituce“ směřovat.
K diskusi vyzvala koncem minulého roku zainteresované odborníky ministryně kultury, médií a sportu Tessa Jowellová. Probíhá totiž novelizace Charty BBC, jejíž současná podoba končí v roce 2006.
V reklamní komunitě se objevují protichůdné názory. Zastánci smíšeného modelu financování BBC argumentují především tím, že by reklama v BBC zvýšila míru konkurence na britském televizním trhu, což by mělo za důsledek obecný pokles cen reklamního prostoru v televizi, a tedy jeho dostupnost i pro menší zadavatele s nižšími rozpočty. „Myslím, že stanovisko IPA je motivováno i obavami o případný dopad nižších cen televizní reklamy na agenturní byznys,“ uvedl například pro Marketing Antony Young, výkonný ředitel britské pobočky agentury Zenithoptimedia.
Odpůrci naopak zdůrazňují, že „pokud bychom měli reklamu i v BBC, trh by prostě klekl. Jednoduše se na něm netočí tolik peněz, aby i největší komerční stanice jako ITV dokázaly financovat svůj program na dosavadní úrovni.“ Marketing cituje zástupce agentury Vizeum Chrise Boothbyho, jehož stanovisko je typické pro daný názor: na trhu není dostatek peněz k tomu, aby mohly uživit jak BBC, tak stávající komerční televizní operátory, a jakékoli kroky tímto směrem by měly být zásadně odmítnuty.
Německému reklamnímu TV trhu vládne ProSiebenSat.1
Největší německá televizní společnost ProSiebenSat.1 Media se v letošním prvním čtvrtletí vrátila na první místo na německém trhu s televizní reklamou. Oznámila to včera její mediální agentura SevenOne Media.
Agentura SevenOne, která prodává reklamní čas na čtyřech stanicích firmy ProSieben, uvedla, že podíl ProSieben na celkových hrubých tržbách z televizní reklamy v Německu dosáhl v prvním čtvrtletí 43,6 procenta, zatímco podíl konkurenční společnosti RTL činil pouze 42,9 procenta. Mluvčí firmy ProSieben uvedla, že za nárůstem podílu na trhu s reklamou stálo zvýšení sledovanosti.
Společnost ProSieben začala v prvním čtvrtletí vysílat poslední řadu seriálu Sex ve městě a provedla změny v odpoledních programech, připomíná agentura Reuters. Výzkumná organizace Nielsen Media Research ve středu oznámila, že hrubé výdaje německých firem na reklamu v televizi v prvním čtvrtletí vzrostly o 6,8 procenta na 1,7 miliardy eur (kolem 55 miliard Kč).
Výdaje na reklamu ve všech médiích stouply o sedm procent na 4,14 miliardy eur. Údaje o hrubých výdajích vycházejí z publikované ceny reklamy a neberou v úvahu slevy, barterové smlouvy ani vlastní reklamu televizních stanic. Čisté výdaje se v Německu obvykle pohybují na úrovni 50 až 60 procent hrubých výdajů.
Firmu ProSieben loni v hrubých tržbách z televizní reklamy předstihl konkurent RTL Group, který patří do mediální skupiny Bertelsmann. Společnost ProSieben byla zasažena dlouhým nabídkovým bojem, jenž skončil jejím prodejem skupině investorů v čele s americkým mediálním magnátem Haimem Sabanem.