To co nefunguje u sportovních televizních licencí, jde u loterie. V Česku se na podzim má rozhořet doslova bitva o to, která z českých televizí ukořistí možnost vysílat losování loterií největší tuzemské kanceláře – Sazky. Konkurzu o miliony se zúčastní všechny tři.
Jak TV Nova, Prima TV tak i veřejnoprávní Česká televize (ČT) chtějí vysílat Sportku či Šťastných deset. Možná se bude rozhodovat znovu i o tom, kdo bude vysílat T-Mobile Rentu a Euromiliony. „Zatím není jasné, jestli výběrové řízení bude pouze na Sportku a Šťastných deset, nebo jestli bude zahrnovat i losování T-Mobile Renty a soutěže Euromiliony,“ sdělil ČTK minulý týden mluvčí Sazky Zdeněk Zikmund.
Smlouvy s oběma komerčními televizemi jsou podle Zikmunda uzavřeny na jeden rok, a proto Sazka v této chvíli neví, zda-li konkurz bude na všechny soutěže či jen na ty, které v současnosti vysílá veřejnoprávní televize. „To je součástí přípravy zadání podmínek výběrového řízení, které budeme připravovat v průběhu letních měsíců,“ uvedl.
„Nova se určitě do výběrového řízení přihlásí, ale podmínky své nabídky rozhodně nebude komentovat před prezentací společnosti Sazka,“ sdělil ČTK Petr Dvořák, generální ředitel TV Nova.
„Prima má zájem zúčastnit se výběrového řízení, které má Sazka v úmyslu vypsat na vysílání svých dalších produktů,“ uvedla Jana Malíková, mluvčí Prima TV.
Úmysl ČT zúčastnit se konkurzu oznámil minulou středu Radě ČT i její generální ředitel Jiří Janeček.
Ve hře je 90-100 mil. Kč
„Určitě smlouva by byla kratší, protože televizní trh se vyvíjí dynamičtěji než dříve,“ řekl Zikmund na dotaz, jaká lhůta „kontraktu“ se předpokládá. Zatím má Sazka v případě nejrozšířenějších her stále platnou smlouvu s ČT, kde doba vzájemné spolupráce byla určena na šest let.
Základními kritérii konkurzu jsou podle Zikmunda cena, prostor, který za nabídnutou cenu Sazka dostane. A sledovanost.
Kolik platí Sazka za vysílání svých loterií ČT? Mluvčí Sazky na dotaz ČTK s ohledem na obchodní tajemství odmítl sdělit. Všeobecně se odhaduje, že jde asi o 90 milionů korun českých ročně, dalších deset milionů pak Sazka platí za reklamní čas.