Sledovanost celoplošných televizí doznala proti předchozímu týdnu pouze minimálních změn. Nejvíce si polepšila Prima, která dosáhla nejlepšího výsledku v letošním roce a udržela druhou pozici před kanálem ČT1. Nova ani druhý program veřejnoprávní televize zaujaly víceméně stejný podíl lidí jako v předchozím týdnu. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které ve středu zveřejnila Asociace televizních organizací.
Rekordní výsledek SuperStar
Podíl televize Nova oproti předchozímu týdnu nepatrně klesl ze 43,78 na 43,72 procenta. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Nova dosáhla podílu 48,41 procenta. Nejsilnější diváckou skupinu Novy tvořily ženy starší patnácti let. TV Nova tradičně obsadila kompletní žebříček dvaceti nejsledovanějších pořadů napříč televizními stanicemi.
Nejúspěšnějším pořadem Novy minulého týdne byly nedělní Televizní noviny, které sledovalo 39,4 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Jen o desetinu procentního bodu méně zaznamenal další živý koncert show Česko hledá SuperStar, což je bezkonkurenčně nejlepší výsledek této show. Následuje pondělní hlavní zpravodajská relace se sledovaností 32,9 procenta a sobotní TN, které dosáhly sledovanosti 31,1 procenta. První desítku nejsledovanějších pořadů Novy obsadily pouze zpravodajské a publicistické pořady, kromě TN šlo také o Sportovní noviny, relaci o počasí a Střepiny.
Místo nahoře opět zaujalo místo nahoře
České televizi se snížil podíl programu ČT1 o necelý procentní bodu na konečných 20,84 procenta, zatímco podíl ČT2 stoupl ze 6,49 na 6,8 procenta. V prime timu podíl ČT1 klesl na 20,38 procenta a u ČT2 stoupl na 5,36 procenta. První program veřejnoprávní televize nejvíce sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, kanál ČT2 muži starší 15 let, na čemž se podepsal také přenos z finále fotbalového poháru UEFA.
Mezi pořady ČT1 byly minulý týden nejúspěšnější společně nedělní Události a pondělní seriál Místo nahoře se sledovaností 20,8 procenta. Následují sobotní Události s ratingem 15,8 procenta a pondělní Cestománie, která zaujala 15,3 procenta diváků starších 15 let. Do Top 10 se mimořádně vtěsnal publicistický pořad Reportéří ČT se sledovaností 12 procent.
Na ČT2 byl nejúspěšnější úterní pořad Na plovárně, který zaujal 6,3 procenta diváků. Následoval pondělní dokument Kamikaze v barvě (5,4 procenta), čtvrteční dokument Lidské instinkty (5,2 procenta) a dva poločasy finále Poháru UEFA (5,1, resp. 4,9 procenta). Mezi filmy byl nejúspěšnější druhý díl parodie Připoutejte se prosím, který vidělo 4,7 procenta diváků.
Prima letos rekordně
Prima si minulý týden opět polepšila, když její podíl u diváků starších 15 let stoupl z 22,17 na 22,81 procenta. Jde o nejlepší výsledek Primy v letošním roce a zároveň o pátý nejlepší týden v historii televize. Horšího výsledku se stanice dočkala v hlavním vysílacím čase, kdy se její podíl prakticky nezměnil a zůstal na 21,07 procenta. Primě výrazně pomohly ženy starší 15 let, které patří tradičně mezi nejvěrnější diváky této televize. Tentokrát ovšem Prima porazila ČT1 o necelé dva procentní body i v kategorii mužů.
Nejsledovanějším pořadem Primy byl nedělní Zpravodajský deník. Sledovalo ho 15,8 procenta dospělých diváků. Středeční díl seriálu Třicet případů majora Zemana na druhém místě dosáhnul sledovanosti 14,2 procenta a o třetí příčku se shodnou sledovaností podělily úterní a čtvrteční díly telenovely Rodinná pouta. Vidělo je 14,1 procenta diváků starších 15 let. Receptář prima nápadů tentokrát zaujal 12,7 procenta lidí a zábavný pořad Nikdo není dokonalý dosáhl sledovanosti 12,6 procenta. Velká cena F1 z Monaka byla divácky zatím nejúspěšnějším přenosem ze seriálu F1 v roce 2004, přímý přenost vidělo 11,3 procenta diváků.