Hokejový šampionát ve Švédsku zvýšil ve druhém květnovém týdnu podíl druhého programu Slovenské televize na stejnou úroveň, kterou měla dominantní televize Markíza. V prime timu ji dokonce porazil.
Veřejnoprávní Slovenská televize zaznamenala během hokejového šampionátu ve Švédsku historický úspěch. Nejen že třetí třetina finálového zápasu mezi Slovenskem a Ruskem byla vůbec nejsledovanějším pořadem v její novodobé historii, ale v týdenních výsledcích se druhému programu STV podařilo dohnat dominantní televizi Markíza. Podle deníčkového průzkumu sledovanosti STV dosáhnul program STV 2 ve druhém květnovém týdnu podílu 30,33 procenta, zatímco Markíza měla podíl 30,93 procenta oproti tradičním více než 40 procentům.
Markíza nemohla konkurovat
V hlavním vysílacím čase STV dokonce Markízu předstihla. Zatímco komerční Markíza dosáhla podílu 26,35 procenta mezi diváky staršími 12 let, STV 2 ve stejné skupině zaznamenala nárlst až na 38,40 procenta. Mírně pozadu zůstal první progam STV, který v celodenním průměru dosáhnul podílu 14,06 procenta a v prime timu 15,17 procenta. Hokejové přenosy ubraly diváky také další komerční televizi Joj, jejíž celodenní podíl klesnul na 5,44 procenta. V hlavním vysílacím čase Joj dosáhla podílu pouhých 4,77 procenta, což je nejméně od jejího startu začátkem března.
Prakticky žádný posun během „hokejového šílenství“ na Slovensku nezaznamenala zpravodajská televize TA3, která pravidelně přinášela živé vstupy z bratislavských ulic a diskuse s trenéry a hokejisty. V celodenním průměru dosáhla TA3 podílu 0,88 procenta a v prime timu 0,33 procenta. Sledovanost jednotlivých zápasů slovenské reprezentace na STV se zvyšovala takřka s každým dalším přenosem. Úvodní zápas s Polskem sledovalo 24 procent diváků, duel s Ukrajinou 18 procent, a s Finskem 20 procent všech diváků starších 12 let.
Sledovanost rostla s počtem zápasů
První zápas se Švédskem v základní skupině dosáhnul sledovanosti 24 procent, zápas s Rakouskem 26 procent a první duel s Ruskem 32 procent. Souboj Slováků s Kanadou sledovalo již téměř 40 procent diváků, zápas o postup do finále se Švédskem téměř 50 procent. Konečný finálový zápas Slovensko – Rusko dosáhnul rekordní sledovanosti 71 procent. Třetí třetinu sledovalo 75,2 procenta diváků, což je 3,39 miliónu lidí starších 12 let. Druhou třetinu vidělo 3,31 miliónu a první 2,95 miliónu diváků. Podíl ostatních slovenských televizí během přenosu klesnul na minimum.
Markíza dosáhla během zápasu Slovensko – Rusko podílu 7,51 procenta, první program Slovenské televize 5,74 procenta, televize Joj pouhých 1,29 procenta, televize Nova (v místech terestrického překryvu) 0,41 procenta a TA3 pouze 0,12 procenta. Pro porovnání: finále hokejového šampionátu na druhém programu České televize sledovalo 17,8 procenta diváků starších 15 let. První třetinu vidělo 970 tisíc diváků, druhou 1,6 miliónu a třetí 1,92 miliónu diváků. Vyplývá to z elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které zveřejnila Asociace televizních organizací.