Vladimír Železný při sobotním setkání se slovenským premiérem Mikulášem Dzurindou diskutoval o tom, zda zpravodajská televize TA3 přežije, či nikoli.
Úvahy o budoucnosti čistě zpravodajské televize TA3 na slovenském mediálním trhu včetně těch, zda tato stanice může přežít, odmítá její ředitel Martin Lengyel. O možnostech „přežití“ TA3 spolu v sobotu při neformálním setkání v Bratislavě diskutovali generální ředitel TV Nova Vladimír Železný a slovenský premiér Mikuláš Dzurinda.
Namále má spíš Markíza, míní šéf TA3
„Přežití televizí na slovenském trhu je zajímavé téma. Já například často diskutuji na téma, zda přežije Global nebo Markíza jejich vzájemný konkurenční boj, který mezi sebou svedou,“ řekl Lengyel serveru RadioTV. „Vzhledem na velikost trhu, zkušenosti a potenciál dávám větší šanci Globalu,“ dodal.
Železný v rozhovoru pro slovenský deník Sme řekl, že se s Dzurindou bavil o expanzi televize Nova na Slovensko a o tom, „zda televize TA3 přežije, nebo ne“. Nova prostřednictvím firmy Česká produkční invest vstoupila koncem září do slovenské televizní sítě Global, ze které chce vybudovat novou plnoformátovou celoplošnou stanici. Ta by měla konkurovat dominantní televizi Markíza.
Železný: Zpravodajská televize je utopie
Global má v příštím roce projít radikální proměnou, během které změní název, grafiku i programové schéma. Stanice také zprovozní vysílače v Bratislavě, Žilině a Hlohovci, které jí v říjnu přidělila slovenská Rada pro vysílání a retranslaci. Pokrytí Globalu, který sdružuje přes 30 regionálních a lokálních televizí, tak bude větší než u současné televizní jedničky na Slovensku, Markízy.
Narozdíl od Markízy, která se expanzi Novy na Slovensko bránila a snažila se jí zamezit, označila TA3 příchod Železného na místní trh za výhodu. Podle Lengyela totiž dojde k oživení reklamního trhu, díky němuž by se mělo dostat i na menší specializované televize, jako je zpravodajská TA3. Železný označil projekt TA3 ještě před zahájením jejího vysílání za utopii. „Takovou televizi by si mohla dovolit snad jen Evropská unie,“ řekl v rozhovoru pro deník Pravda.
Jednoprocentní sledovanost?
TA3 zahájila vysílání koncem září. Stanice šíří svůj signál pouze prostřednictvím kabelových rozvodů a satelitu. Sledovanost zpočátku dosahovala až 15 procent, postupně však klesla a podle posledních údajů by se měla pohybovat okolo jednoho procenta. Vedení televize však tuto informaci odmítá a tvrdí, že způsoby měření sledovanosti, které uplatňuje televize Markíza a veřejnoprávní Slovenská televize, jí znevýhodňují.
Na Slovensku dosud neexistuje peoplemetrový projekt, a tak televize nemají k dispozici nezávislé výsledky sledovanosti. Vladimír Železný se již nechal slyšet, že prosazení peoplemetrů bude jedním z hlavních úkolů, které si pro příští rok vytyčila Novou ovládaná televize Global. TA3 využívá pro měření sledovanosti společnost GfK Bratislava.