Podíl na sledovanosti se u Novy v prvním týdnu letošního roku vyhoupnul nad 50 procent, hlavně díky silvestrovské show. Podíly ČT a Primy výrazně klesly, kabelové televize zaznamenaly odliv dětského diváka.
Především silvestrovská show pomohla televizi Nova v prvním týdnu letošního roku, do kterého se počítá i 31. prosinec 2001, překonat v podílu na sledovanosti hranici 50 procent. České televizi a Primě se vedlo podstatně hůř, oproti vánočním svátkům si výrazně pohoršily. Vyplývá to z výsledků měření peoplemetrového projektu společnosti Taylor Nelson Sofres, které dnes zveřejnila Asociace televizních organizací.
Silvestr na Nově předstihly Televizní noviny
Nova si oproti vánočním svátkům polepšila o více než pět procent, dosáhla podílu 51,66 procenta (o „vánočním“ týdnu pouze 46,06 procenta). V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin to bylo dokonce 58,87 procenta. Její program nejvíce sledovaly ženy starší 15 let, v prime timu děti od čtyř do 14 let. Stanice si polepšila ve všech hlavních diváckých skupinách, tedy i u mužů starších 15 let a obsadila všechny pozice v žebříčku 20 nejsledovanějších pořadů napříč televizními stanicemi.
Na Nově však nezvítězil Silvestr 2001, který na druhém místě dosáhnul sledovanosti 42,9 procenta, nýbrž nedělní Televizní noviny se 43,4 procenta. Hlavní zpravodajská relace zaujala také třetí pozici se sledovaností 42,5 procenta (čtvrteční TN). Mezi deset nejsledovanějších pořadů se kromě zpravodajství dostalo také vyhlašování výsledků ankety Anno 2001 (35,5 procenta), v žebříčku naopak chybí soutěž Chcete být milionářem?
ČT bodovala prezidentským projevem
České televizi se díky propadáku se Silvestrem příliš nedařilo, i když v celotýdenním průměru oproti výsledkům posledního prosincového týdne příliš neklesla. Program ČT1 dosáhnul podílu 21,50 procenta, což je o 1,5 procenta méně než o vánočních svátcích. Program ČT2 s podílem 7,22 procenta zůstal prakticky na stejné úrovni jako o Vánocích. V prime timu dosáhnul ČT1 podílu 20,06 a ČT2 dokonce 4,58 procenta. Nejčastějšími diváky ČT1 byly děti ve věku od čtyř do 14 let, u ČT2 muži starší 15 let.
Z jednotlivých pořadů na ČT1 vedou středeční Události, které dosáhly sledovanosti 20,4 procenta. Následuje Novoroční projev prezidenta republiky s 20,2 procenta a rovněž novoroční film Musíme si pomáhat se sledovaností 20,1 procenta. Program ČT2 přilákal především muže na přenosy hokejového mistrovství světa juniorů. Úterní druhá třetina čtvrtfinále mezi ČR a Finskem dosáhla 8,9 procenta, první třetina stejného zápasu 7,8 a třetí třetina 7,2 procenta.
Primu nezachránil ani Krampol
Výrazně se nedařilo televizi Prima, která dosáhla nejhoršího výsledku v podílu na sledovanosti od začátku loňského května, pouhých 15,08 procenta. Oproti vánočním svátkům jde o více než 3,5-procentní pokles zapříčiněný především tím, že Prima vzdala boj o Silvestra. V prime timu podíl Primy klesnul až na 13,64 procenta, přičemž nejsilnější diváckou skupinou byly ženy starší 15 let. Prima si pohoršila u všech diváckých skupin.
Mezi pořady Primy už tradičně dominovala nedělní talk show Jiřího Krampola Nikdo není dokonalý (16,4 procenta), které od prosince na ČT konkuruje podobný pořad Na kus řeči s Miroslavem Donutilem. Následuje středeční díl seriálu Komisař Rex se sledovaností 12,3 procenta a nedělní Zpravodajský deník (11,8 procenta). Kromě seriálu Wolfův revír a hlavních zpravodajských relací se mezi deset nejsledovanějších pořadů Primy dostalo ještě Věřte – nevěřte II. V žebříčku naopak chybí Receptář primy nápadů.
Děti o Silvestru zanevřely na kabel a satelit
Kabelové a satelitní televize si během prvního lednového týdne udržely téměř pětiprocentní podíl na sledovanosti (4,54 procenta), což je podobné jako o Vánocích. Také o Silvestru a na Nový rok však zaznamenaly odliv nejsilnější divácké skupiny, dětí ve věku od čtyř do 14 let, u nichž v průběhu roku dosahuje podíl na sledovanosti přibližně 12 procent. Minulý týden to však bylo pouze 7,94 procenta, což je přibližně stejně jako během vánočních svátků.
V prime timu dosáhly kabelové a satelitní televize minimálního podílu na sledovanosti, pouhých 2,85 procenta. Hlavní diváckou skupinou v tomto čase byli překvapivě muži starší 15 let.
Podrobné výsledky peoplemetrového projektu za 1. týden roku 2002 včetně deseti nejsledovanějších pořadů ČT1, ČT2, Novy a Primy (kliknutím na číselný údaj o sledovanosti ve skupině dospělých) naleznete v sekci Sledovanost.