Stanice začátkem listopadu spustila marketingovou kampaň Chyťte si Primu!, kterou doprovází zprovozňování nových vysílačů a zvyšování výkonu těch stávajících.
Televize Prima usiluje o zvýšení sledovanosti, aby dohonila první program veřejnoprávní České televize. Začátkem listopadu proto rozjela marketingovou kampaň Chyťte si Primu!, která má za úkol pomoci divákům, kteří mají problémy s příjmem terestrického signálu této televize. Zároveň Prima připravuje některé technické novinky, do kterých na zvláštních seminářích zasvěcuje firmy, které se zabývají prodejem antén a satelitní techniky.
Česká televize ještě nemá vyhráno
„Cílem kampaně Chyťte si Primu je umožnit divákům, kteří Primu nemají z nějakého důvodu naladěnu, nebo mají špatný příjem, dostat informace o tom, jak získat nebo zkvalitnit signál Prima TV,“ sdělila serveru RadioTV mluvčí Primy Jana Malíková. Prima si od kampaně si slibuje získání dalších diváků a tím i průměrné sledovanosti, dodala.
Současná sledovanost TV Prima se pohybuje okolo 18 procent. V červnu se stanici podařilo během tří týdnů dosáhnout historického maxima a překonat ve sledovanosti program ČT1, když překonala hranici 21 procent. Podobný trend stanice očekávala i po zavedení podzimního programového schématu a totální změně grafiky. Sledovanost Primy ale nijak dramaticky nestoupla, odstup od ČT1 zůstává na úrovni zhruba čtyř procent.
Terestrické pokrytí se lepší
„Prima TV už v minulosti deklarovala, že její ambice co se týče sledovanosti a podílu na trhu jsou vyšší. Samozřejmě očekáváme, že se kampaň určitým přílivem diváků projeví,“ říká mluvčí Malíková. „Informuje například také o spuštění nového vysílače Klínovec, kóta 55, který pokryje velkou část západních Čech.“ Televize nedávno také zprovoznila vysílač ve Valašském Meziříčí, který umožní příjem terestrického signálu Primy 40 tisícům nových domácností.
Nový vysílač hodlá Prima zprovoznit také v jihomoravském Mikulově, kde bude vysílat na 30. kanálu. Jeho spuštění ale dosud brání ochranáři, protože se nachází na území Chráněné krajinné oblasti a Biosférické rezervace Pálava. Stanice také zvýší výkon již fungujícího vysílače Brno – Hády ze současných 0,5 na 2 kW. Tyto změny by měly proběhnout počátkem příštího roku.
Prima sdílí vysílače s 12 televizemi
V loňském roce Prima pokrývala terestrickým signálem 84 procent českých domácností. Na konci letošního roku by to podle Malíkové mělo být už 87 procent. Stanice sdílí některé vysílače v určitých časových úsecích dne s dvanácti regionálními televizemi v různých částech České republiky. „Z toho důvodu Prima TV s regionálními vysílateli pravidelně jedná a komunikuje o věcech souvisejících s vysíláním a sdílením frekvencí,“ přiblížila mluvčí.
Prima spolupracuje s libereckou Genus TV, českobudějovickou TV Gimi, zlínským Emurfilmem, brněnskou Fatem TV, ostravskou TV Polar, pelhřimovskou TV JSC, olomouckou TV Morava, děčínskou TV Lyra, mosteckou TV DAKR, plzeňskou ZAK TV, karlovarskou TV Vřídlo a královéhradeckou TV Puls. Prima od těchto stanic také odebírá regionální příspěvky do hlavního zpravodajského pořadu Deník.