Česká televize nabídla svým divákům od pátku do neděle dalších 9 utkání z fotbalového mistrovství světa v Japonsku a Jižní Koreji. Každou minutu přímých přenosů na programu ČT2 vidělo v průměru 526 tisíc (tj. 6,2 %) dospělých diváků a 29 tisíc (tzn. 2,2 %) dětí ve věku 4 až 14 let. Oproti předchozím všedním dnům přibylo publika z řad dospělých zhruba o 200 tisíc a v případě dětí o cca 15 tisíc diváků.
Stále platí, že fotbal láká zhruba trojnásobně více muže než ženy. U mužů dosahuje sledovanost průměrné úrovně ve výši 9,7 % při podílu na publiku 49 %. U žen dosahuje průměr sledovanosti 3,0 % při podílu na publiku 16 %.
Dle věku je relativně nejvíce fotbalových fanoušků mezi diváky od 35 let výše. U skupiny 35-44letých dosahuje průměr sledovanosti hodnoty 6,9 % při podílu na publiku 36 %. Skupina 45-54letých dosahuje průměru sledovanosti ve výši 7,1 při podílu na publiku 37 % a u seniorů od 55 let výše má průměr sledovanosti hodnotu 6,8 % při podílu na publiku 36 %. Diváci ve věku 15 až 34 let vykazují vyrovnanou sledovanost, jejíž průměr osciluje kolem 5,0 %.
Z hlediska vzdělání vyhledávají přímé přenosy světového šampionátu relativně nejvíce vyučení bez maturity s průměrnou hodnotou sledovanosti 7,0 % při podílu na publiku 34 %. Vysokoškoláci zaznamenávají sice v průměru ze všech vzdělanostních skupin nejnižší sledovanost na úrovni 5,3 %, tu ovšem dosahují při největším podílu na publiku ve výši 49 %.
Největší pozornosti z odvysílaných víkendových utkání se u televizních diváků těšilo sobotní utkání mezi Brazílií a Čínou s průměrnou hodnotou sledovanosti 678 tisíc diváků, tj. 8,0 %, při podílu na publiku 34 %. Druhé nejvíce sledované utkání bylo nedělní střetnutí mezi Japonskem a Ruskem s průměrem sledovanosti 673 tisíce diváků, tzn. 8,0 %, při podílu na publiku 29 %.
Všechny informace k fotbalovému mistrovství světa naleznete i na speciálních webových stránkách České televize na adrese www.fotbal02.cz
Pro další dotazy ke sledovanosti pořadů ČT, prosím kontaktujte: Karel Zeman, APA ČT, tel: 02 6113 7378/9, e-mail: karel.zeman@czech-tv.cz
David J i r u š e k
pověřený vedoucí PR&Promotion
Česká televize