Televize Prima má potíže s ochrannou známkou své reality show VyVolení. Prima si sice podala žádosti o ochranné známky ‚vyvolení‘ a ‚vyvolený‘, ovšem ochrannou známku ‚vyvolená‘ má již téměř dva roky společnost Czech On Line a.s. Ta podle Primy údajně požaduje za porušení práv ke své autorské známce desítky milionů korun.
Společnost Czech On Line je vlastníkem kombinované ochranné známky „vyvolená“ a podle TV Prima vznáší nároky na zaplacení úplaty za převod této ochranné známky na FTV Prima. Podle společnosti Czech On Line porušuje FTV Prima její práva k této ochranné známce. Na základě tohoto tvrzení údajně Czech On Line požaduje od TV Prima plnění ve formě úplaty, reklamního času, objednávky telekomunikačních služeb atd.
„Jsme přesvědčeni, že jsme neporušili žádná práva společnosti Czech On Line. Vzhledem k tomu, že jsme i přes to nabízeli této společnosti smírné řešení, na které nebyla ochotna přistoupit, dělá na nás její postup nutně dojem, že v principu vůbec nejde o spor o ochrannou známku, ale o snahu Czech On Line parazitovat na televizi Prima a na jejím úspěchu. Takovýto postup považujeme za nepřípustný. Finanční výše požadavků Czech On Line je v řádech desítek milionů korun, tedy v podstatě ve výši investic, které společnost FTV Prima směřovala do propagace loga a názvu VyVolení,“ říká Martin Dvořák, generální ředitel televize Prima.
TV Prima označuje postup Czech On line za nemorální a soudí, že chce postupem vůči FTV Prima těžit z úspěchu jejího nejnovějšího pořadu. Tento názor podle Primy podporuje i fakt, že Czech On Line požaduje nesmyslně vysoké částky a hovoří o trestním oznámení, návrhu na vydání předběžného opatření proti FTV a dalších právních krocích.
„Rozhodně si nejsme si vědomi žádného pochybení a podle toho budeme dále postupovat a pokračovat v realizaci projektu VyVolení,“ uzavírá Dvořák.
VyVolení x Chci být vyvolená
Společnost Czech On Line si ochrannou známku ‚vyvolená‘ zaregistrovala na podzim roku 2003 v souvislosti s reality show Chci být vyvolená. Tuto soutěž vysílala hudební televize Óčko a Czech On Line se tohoto projektu účastnil přes svůj portál Volný.
Jedna z prvních skutečných reality show u nás se i svým formátem částečně podobala současným VyVoleným. Na začátku bylo dvanáct žen, které byly vybrány pro svůj odlišný charakter. V průběhu každé show se dívky zúčastnily řady úkolů a rozhovorů. Na konci kola každá soutěžící hlasovala pro tři další účastnice, které by ze soutěže vyhodila. Dívky s největším počtem hlasů budou následně nominovány k vyřazení. O tom, která dívka vypadne, nakonec rozhodovali přes SMS diváci.