Velký divácký ohlas na blok olympijského vysílání, uváděný od 14 do 24 hodin, byl posílen především zájmem o utkání české reprezentace s Ruskem, ale i zápasem mezi Švédskem a Běloruskem. Popůlnoční blok měl standardní diváckou sledovanost. V publiku obou bloků převažovali muži nad ženami. V popůlnočním bloku to bylo v poměru 3 : 1. V dopůlnočním bloku pak již jenom v poměru 1,7 : 1.
Hokejové utkání Česká republika – Rusko se stalo doposud nejsledovanějším přenosem vysílaným Českou televizí ze Salt Lake City. Marný boj českých reprezentantů sledovalo na obrazovce ČT 2 v průměru téměř 3,1 miliónů diváků.
Zájem o jednotlivé třetiny zápasu se mírně lišil. Nejvíce dospělých přilákala 2. třetina – vidělo ji 3,056.000 (tj. 35,7 %) diváků starších patnácti let. Právě 2. třetina se těšila i největší pozornosti mezi muži (sledovanost 1,913.000, tj. 46,3 %). Žen se nejvíce sešlo až při 3. třetině (sledovanost 1,159.000, tj. 26,2 %). Pokud jde o děti ve věku 4 až 14 let, nepřekvapí, že nejvíc jich spatřilo 1. třetinu zápasu (sledovanost 154 tisíce, tzn. 11,8 %).
Sledovanost hokeje se zvyšovala z 31,6 % u 15-24letých na dominantních 43,0 % u 45-54letých. Z hlediska vzdělání nejsilnější zájem o přenos projevili diváci s úplným středním vzděláním (sledovanost 36,2 %), vysokoškoláci vykázali sledovanost 34,6 %.
Podle socioekonomického postavení se o přenos střetnutí české reprezentace s Rusy zajímali nejvíce dospělí ze skupiny příslušníků vyšší střední třídy s nadprůměrným životním standardem a vzděláním, u této skupiny dosáhla sledovanost hodnoty 43,5 %.
Z hlediska velikosti místa bydliště bylo nejméně zájmu o utkání z měst s 5 až 20 tisíci obyvateli (sledovanost 36,0 %). Z regionálního pohledu se nejvíce hokejových příznivců zmobilizovalo na severu Čech (sledovanost 40,8 %), na severu Moravy (sledovanost 38,1 %) a také ve východních Čechách (sledovanost 37,6 %).
K rozpisu přenosu podle jednotlivých třetin utkání (viz přiložená tabulka) lze pro srovnání uvést sledovanost třetin finálového utkání, které naši reprezentanti sehráli s Rusy 22. února 1998 v Naganu: první třetinu tenkrát sledovalo 25,3 % dospělých, druhou třetinu pak 38,2 % a třetí finálovou třetinu dokonce 52,0 % diváků starších patnácti let.
Vysokou diváckou odezvu zaznamenal i přímý přenos mužské štafety v biatlonu, který sledovalo přes 800 tisíc diváků.
David J i r u š e k
pověřený vedoucí PR&Promotion
Česká televize