O podobě nové grafiky České televize je již rozhodnuto. Odborná komise vybrala pro veřejnoprávní stanici návrh Štěpána Malovce, jeho konkrétní podobu ovšem zatím tají. Jediným vodítkem tak zůstává sada ochranných známek, které si Česká televize minulý týden zaregistrovala.
Česká televize uzavřela soutěž na vytvoření nového loga a jednotného vizuálního stylu. Soutěž byla vyhlášena v březnu 2006 a České televizi bylo zasláno celkem 73 návrhů, z nichž 7 postoupilo do II. kola. K soutěži byli vyzváni grafici, designéři a komunikační agentury prostřednictvím největších profesionálních designérských organizací ČR, dále grafická studia, zabývající se primárně korporátní a televizní grafikou, a rovněž grafici ČT. Návrhy hodnotila a vybírala mezinárodní skupina nezávislých odborníků, jejímiž členy byli lidé z reklamních agentur, učitelé uměleckých škol a zástupce německé televize Arte.
Členové odborné komise se jednomyslně shodli na vítězi soutěže, jímž se stal grafický designer Štěpán Malovec. Vítězný návrh je nyní zpracováván do nového komplexního vizuálního stylu České televize. „Cílem zavedení nového vizuálního stylu je sjednocení užívání značky České televize ve všech studiích a její modernizace s ohledem na revoluční vývoj na českém televizním trhu, zejména v oblasti digitalizace a vzniku nových kanálů. Vizuální strategie a nový grafický styl byly projednány s Radou České televize. Grafický manuál pro užití loga na obrazovce ČT pro všechny vysílané kanály a mimo obrazovku (např. označení budov, merkantilních tiskovin, webové a teletextové stránky, označení kamer a zpravodajské techniky, vozový park ČT apod.) zpracuje Česká televize do konce roku. Nový vizuální styl představí veřejnosti a divákům začátkem roku 2007,“ uvedl tiskový mluvčí ČT Martin Krafl.
Přestože ěská televize podobu vítězného návrhu tají a hodlá ji zveřejnit až koncem roku, lze předpokládat, že půjde o loga blízká těm, která si minulý týden zaregistrovala jako ochranné známky na Úřadu pro průmyslové vlastnictví. Podle vyjádření Krafla v dnešních Lidových novinách nejde o definitivní podobu nové grafiky České televize. „To je jako byste chtěli představit kvalitní a slušivý oblek, ale máte zatím vybranou kvalitní látku, barevnost, vzor a tým profesionálních krejčích. Špičkový oblek se ovšem teprve šije a jeho prezentace je naplánována za několik měsíců, až bude hotový celý,“ řekl v LN Krafl.