Celou řadu příjemných překvapení přichystala pro své diváky společnost HBO. Již od 1. května nabízí u všech filmů na výběr mezi originální verzí a českým dabingem, o měsíc později spustí na svém prvním programu non-stop vysílání a pro nové abonenty satelitní platformy UPC Direct je připraveno tříměsíční vysílání zdarma.
Pravděpodobně nejzajímavější novinkou, která vstoupí v platnost od 1. června, je 24 hodin denně vysílání kanálu HBO. V současnosti se vysílá ve všední dny pouze 16 hodin denně a při startu HBO v roce 1994 se vysílalo pouhých 6 a půl hodiny denně. Podobný vývoj se plánuje také na HBO2. „HBO2 bude také postupně navyšovat počty hodin až na 24 hodin denně. K poslednímu navýšení došlo v měsíci březnu,“ řekla serveru RadioTV PR komunikátorka firmy HBO Hana Příhodová.
Opravdové labužníky filového umění jistě potěší také další novinka. Od 1. května vysílá HBO i HBO2 na platformě UPC Direct filmy jak v původním znění, tak v dabované verzi (v případě HBO2 si divák může zvolit i maďarský dabing). Doposud byly filmům v původním znění věnovány na HBO pouze pondělní večery od osmi hodin.
Toto pravidlo ovšem není stoprocentní, například úternímu filmu Slib za jeden cent originální znění chybělo. „Co se týká titulu Slib za jeden cent, přepošlu
Vaši připomínku technickému oddělení, aby prověřilo, zda se skutečně jednalo o případ, kdy nemáme od licensora originálni verzi a nebo zda došlo k technické chybě.
Znamená to tedy skutečně, že k některým titulům není originál verze k dispozici,“ vysvětluje Příhodová.
Třetí dobrá zpráva potěší zejména diváky, kteří dosud HBO a HBO2 nesledují. Satelitní platforma UPC Direct nabízí klientům, kteří si objednají základní nabídku programů, HBO a HBO2 na tři měsíce zdarma.
HBO v současné době zajišťuje vysílání 4 specializovaných a 7 prémiových kanálů v těchto zemích Střední a Východní Evropy: Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Polsko, Rumunsko a Bulharsko. Sledovanost ani počet předplatitelů v Česku nejsou známy. „Průzkumy sledovanosti dělá naše centrála v Budapešti, tyto informace
jsou pouze pro interní učely, stejně jako počty předplatitelů,“ dodává Příhodová.