Po ročním působení hudební Stanice O na televizním trhu přikročila k zásadním změnám. V první řadě dnes televize mění název na lidovější Óčko, přichází nové programové schéma, změna image a loga a na obrazovce se objeví nové tváře. Óčko chce být televizí pro širší skupinu diváků a ne jen pro příznivce menšinových žánrů. Vše v duchu nového sloganu Hudbu * česky * vidět * slyšet.
Óčko chce do digitálu
„Ve srovnání s ostatními hudebními stanicemi dává Óčko velký prostor české a slevenské hudbě. To by ale bylo málo. Hodně také sázíme na komunikaci mezi moderátorem a divákem.Dosavadní bohatá telefonní a SMS účast v průběhu vysílání je dokladem zájmu o tuto interakci mezi divákem a televizí,“ upřesnil profil nového Óčka Hynek Chudárek, který v představenstvu licencované společnosti zastupuje nového investora – seychelskou společnost Northern Star. Ta přes svou českou pobočku ovládla 50 procent Stanice O, a.s.
Cílem investora je stabilizovat situaci v televizi, která se v před několika měsíci nacházela v krizi a hrozil jí zánik. Na čtvrteční tiskové konferenci Chudárek nechtěl upřesnit částku, kterou Northern Star do Óčka investovala, naznačil pouze, že se jednalo o desítky milionů. Jaroslav Polívka z mateřské firmy Northern Star Ltd. očekává, že během tří až čtyř let by televize mohla být zisková. Zásadní podmínkou je ovšem zařazení Óčka do digitálního multiplexu, čímž by se Óčko stalo první terestricky šířenou digitální hudební televizí. Dosud ovšem není známo, zda budou napřesrok otevřeny dva multiplexy. Všeobecně se očekává spuštění jednoho pro ČT, Novu a Primu.
DJ Divák aneb zajděte si do studia
Óčko dnes přichází s novým programovým schématem, proměnami designu a novými moderátory. Televize bude vysílat 25 procent české a slovenské hudby a zaměří se na diváky ve věku 15 – 35 let. Chce se nově věnovat také kategorii třicátníků, kterým nabídne starší klipy z dob, kdy u nás hudební televize neexistovaly.
Z nového programu televize můžeme jmenovat komediální dvojku Uwa & Lucaso nebo interaktivní pořad DJ Divák, který je jakousi televizní verzí notoricky známých písniček na přání. Moderovaný proud klipů s řadou rubrik a hostů nabídno In-Box a největší hity osmdesátých a devadesátých let přinese HitZone. Na obrazovkách Óčka se objeví řada nových tváří, např. Pavel Cejnar, Michaela Maurerová nebo Lenka Trčková.
Óčko v současnosti vysílá v sítích všech velkých kabelových operátorů a na satelitech Astra (UPC Direct) a EuroBird 1 (CzechLink). Podle průzkumu Mediaprojekt, který připravují firmy GfK a Medián, sleduje Óčko 127 tisíc diváků týdně.