Program nové hudební televize by mělo přijímat 40 procent domácností na Slovensku, terestrické vysílače ale pokrývají pouze polovinu z nich. Provozovatel Music Channelu se proto chystá jednat s kabelovými společnostmi.
Jednání s kabelovými společnostmi na Slovensku chystá provozovatel nové hudební televize Music Channel, bratislavská společnost TV Servis. Stanice, která má zahájit vysílání v lednu příštího roku, získala začátkem července licenci pro vysílání na 13 terestrických vysílačích. Ty pokrývají 20 procent domácností a přibližně 13 procent území Slovenska. Mezi lokalitami, které Music Channel pokryje pozemním signálem, ale chybí velká města jako Bratislava, Nitra, Banská Bystrica nebo Trnava. Právě v těch by jeho program měly šířit kabelové společnosti.
Stanice chce vysílat 24 hodin denně
„Rádi bychom se dostali do kabelových rozvodů, což v současnosti představuje pokrytí asi 40 procent obyvatel,“ řekl agentuře TASR jednatel TV Servisu Róbert Oravec. Společnost podle něj dosud neobdržela rozhodnutí Rady o udělení terestrických frekvencí, a licence pro pozemní vysílání tudíž ještě nenabyla právoplatnosti. Proti rozhodnutí Rady se ještě mohou odvolat neúspěšní žadatelé, především televize Joj, která měla eminentní zájem o silný vysílač v Trenčíně. Oravec předpokládá, že Rada licence vystaví v září nebo říjnu. Na veřejných slyšeních se TV Servis zavázal, že vysílání spustí do šesti měsíců.
Music Channel se zaměří na mladé lidi ve věku od 15 do 35 let. V programu mají převládat klipy populárních skupin, především středního proudu a popu. Stanice plánuje vysílání 24 hodin denně, které rozdělí do šesti programových bloků. Ty budou tvořit především tematické zprávy ze světa showbyznysu, domácí i světové hudební scény. Stanice chce udržovat s diváky nepřetržitý kontakt pomocí sms zpráv a elektronické pošty. Při výběru moderátorů chce Music Channel vsadit na zcela nové, neokoukané tváře. Je pravděpodobné, že se mezi nimi objeví i současní moderátoři Fun Rádia, s nímž bude Music Channel úzce spolupracovat.
Investice přesáhne 100 miliónů Sk
Na projektu hudební televize se kromě Oravce autorsky podílel také další jednatel TV Servisu Adnan Hamzic, který v minulosti působil jako manažer zpěváka Richarda Müllera, a také ředitel Fun Rádia Milan Králik. Hlavním investorem stanice bude společnost J&T Finance group, patřící do silné finanční skupiny J&T (úvěruje například českou Novu). Prvotní investice přesáhnou 100 miliónů slovenských korun, přičemž 50 až 55 miliónů Sk bude stát jenom technické zařízení studia. Dalších 40 až 50 miliónů půjde na zprovoznění nových vysílačů a jejich údržbu. „Uvažujeme, že bychom na úvod zainvestovali větší částku a vystavěli vlastní síť vysílačů,“ přiblížil Oravec.
Bezprostředně po získání licence pro pozemní vysílání TV Servis oznámil, že počítá s dvouprocentním podílem na trhu. Oravec nyní říká, že na pokrytí nákladů by televizi stačil pětiprocentní podíl z reklamního koláče, který v současné době z drtivé většiny pokrývá dominantní televize Markíza. Pokud by Music Channel dosáhnul těchto výsledků, mohl by se podle Oravce dostat do černých čísel již po třech letech, v roce 2006. Současné komerční televize na Slovensku nepovažují projekt hudební televize s takto malým pokrytím za životaschopný.