Začátkem února 2002, v den svých osmých narozenin, začala televize Nova vysílat spoty, v nichž některé známé tváře této stanice vyzývají k dárcovství kostní dřeně. Samy šly samozřejmě příkladem a Jana Adámková, Pavlína Danková, Michaela Dolinová, Lenka Hornová, Michal Jančařík, Radek John, Karla Mráčková, Jitka Obzinová, Václav Tittelbach, Karel Voříšek a Pavel Zuna podstoupili vstupní vyšetření, aby byli připraveni cennou látku kdykoli darovat.
Oproti jiným odvysílaným charitativním kampaním je zmíněný projekt pozoruhodný svou komplexností. Nova totiž poskytuje nejen vysílací čas (dar společnosti CET 21), ale všechny spoty i vyrobila (dar České produkční 2000). Primář Hematologicko-onkologického oddělení a spoluzakladatel Českého národního registru dárců dřeně na adresu Novy uvedl: „. Snažíme se zviditelnit už nějaký čas, ale úplné pochopení pro naše potřeby jsme našli až u Novy. Dokonalejší oslovení celého národa si nedovedu představit!“
Měsíc „od premiéry“ spotů je už možno bilancovat, jak se oslovení celého národa povedlo. Národnímu registru kostní dřeně se přihlásilo 1791 nových dobrovolných dárců, z nichž 867 již bylo vyšetřeno a zařazeno do databáze. Některé laboratoře provádějí vyšetření ihned, jiné však byly natolik zahlceny zájemci, že musely sestavit pořadník. Největší nával byl v Hradci Králové, kde již bylo vyšetřeno 415 potenciálních dárců, následují České Budějovice s 245 vyšetřenými. Další tisícovka lidí se přihlásila v pražském Institutu klinické a experimentální chirurgie.
Ilona Kaucká
tiskové oddělení TV Nova