Televize Obecné

Pokud by vysílání veřejné služby neexistovalo, museli bychom ho vynalézt, a to velmi rychle. Naštěstí bylo vynalezeno už před více než půl stoletím a v západní Evropě představuje standardní způsob audiovizuální komunikace. To si ...
5. 1. 2004
Současná mediální krajina se vyznačuje prudkým rozvojem služeb, rozšiřováním nových technologií, zánikem národních hranic a tržním přístupem k prodeji televizních pořadů. Za těchto podmínek, kdy vše v rostoucí míře podléhá ...
22. 12. 2003
Tímto dílem začínáme novou velkou kapitolu Televize veřejné služby v informační společnosti, která nabídne převážně názory a obhajoby, proč je nutné mít televizi veřejné služby. Zvláště v tomto období, kdy se živě diskutuje o...
15. 12. 2003
Nikolaj Savický - Česká televizeNejsem tak přísný moralista jako Ivan Jemelka a také nejsem tak dokonale teoreticky vybavený, a proto uvažuji přízemním způsobem: jak je to s reklamou v televizích veřejné služby v zahraničí? Jakými prav...
12. 12. 2003
Ivan Jemelka - Česká médiaReklama v médiích veřejné služby je v rozporu s posláním „komunikačních prostředků občanského servisu“. Smyslem reklamy je zvýšit prodej určitého druhu zboží nebo služby. Podnítit ke spotřebě. Rekla...
12. 12. 2003
Po delší přestávce je tu opět rubrika RadioTV, která si klade za cíl seznámit širokou veřejnost o sdruženích, o kterých se toho moc neví. Tentokrát jsme se rozhodli představit Asociaci televizních organizací (ATO), která mj. provádí e...
9. 12. 2003
Milan Šmíd - LoučKrátký historický úvod: Poté, co v Maďarsku v letech 1988-89 proběhla "vyjednaná revoluce", se v roce 1990 konaly svobodné volby, ze kterých vzešla vítězně pravicová konzervativní koalice vedená Maďarským demokratick...
9. 12. 2003
O veřejnoprávním vysílání se v poslední době nepíše zrovna nejpříznivěji. Stále častěji je kritizováno komerčními vysílateli, kteří obviňují veřejnoprávní stanice z narušování soutěže a snižování cen reklamy v pří...
8. 12. 2003
Parabola.czZ obrazovek satelitních domácích, ale i zahraničních televizních programů, se na diváky denně valí nespočetné množství reklamních sportů. Délka, rozsah a typ komerčních sdělení, které jednotlivé televize mohou inzerentům...
7. 12. 2003
Český rozhlasModerátor (Lukáš Landa): Pojďme se nejprve bavit o tom, jak se člověk stane odborníkem na televizi. Jestli dobře počítám, tak když vznikla Česká televize, vám bylo 11 let. Zajímal jste se o televizi už jako dítě? Host (...
3. 12. 2003