Televize Obecné

Pokud by vysílání veřejné služby neexistovalo, museli bychom ho vynalézt, a to velmi rychle. Naštěstí bylo vynalezeno už před více než půl stoletím a v západní Evropě představuje standardní způsob audiovizuální komunikace. To si ...
5. 1. 2004
Současná mediální krajina se vyznačuje prudkým rozvojem služeb, rozšiřováním nových technologií, zánikem národních hranic a tržním přístupem k prodeji televizních pořadů. Za těchto podmínek, kdy vše v rostoucí míře podléhá ...
22. 12. 2003
Tímto dílem začínáme novou velkou kapitolu Televize veřejné služby v informační společnosti, která nabídne převážně názory a obhajoby, proč je nutné mít televizi veřejné služby. Zvláště v tomto období, kdy se živě diskutuje o...
15. 12. 2003
Ivan Jemelka - Česká médiaReklama v médiích veřejné služby je v rozporu s posláním „komunikačních prostředků občanského servisu“. Smyslem reklamy je zvýšit prodej určitého druhu zboží nebo služby. Podnítit ke spotřebě. Rekla...
12. 12. 2003
Nikolaj Savický - Česká televizeNejsem tak přísný moralista jako Ivan Jemelka a také nejsem tak dokonale teoreticky vybavený, a proto uvažuji přízemním způsobem: jak je to s reklamou v televizích veřejné služby v zahraničí? Jakými prav...
12. 12. 2003
Po delší přestávce je tu opět rubrika RadioTV, která si klade za cíl seznámit širokou veřejnost o sdruženích, o kterých se toho moc neví. Tentokrát jsme se rozhodli představit Asociaci televizních organizací (ATO), která mj. provádí e...
9. 12. 2003
Milan Šmíd - LoučKrátký historický úvod: Poté, co v Maďarsku v letech 1988-89 proběhla "vyjednaná revoluce", se v roce 1990 konaly svobodné volby, ze kterých vzešla vítězně pravicová konzervativní koalice vedená Maďarským demokratick...
9. 12. 2003
O veřejnoprávním vysílání se v poslední době nepíše zrovna nejpříznivěji. Stále častěji je kritizováno komerčními vysílateli, kteří obviňují veřejnoprávní stanice z narušování soutěže a snižování cen reklamy v pří...
8. 12. 2003
Parabola.czZ obrazovek satelitních domácích, ale i zahraničních televizních programů, se na diváky denně valí nespočetné množství reklamních sportů. Délka, rozsah a typ komerčních sdělení, které jednotlivé televize mohou inzerentům...
7. 12. 2003
Český rozhlasModerátor (Lukáš Landa): Pojďme se nejprve bavit o tom, jak se člověk stane odborníkem na televizi. Jestli dobře počítám, tak když vznikla Česká televize, vám bylo 11 let. Zajímal jste se o televizi už jako dítě? Host (...
3. 12. 2003