25. říjen 2004 se zapsal do historie jako den, kdy byla ve Francii spuštěna televizní stanice orientující se na cílovou skupinu, kterou tvoří ona pověstná čtyři procenta společnosti. Ve Francii totiž začal vysílat speciální program pro homosexuály Pink TV.
Signál placené televize se šíří po kabelu, přes satelit a ADSL. V průběhu letošního roku se objevily informace, že takový kanál chystá americká společnost Viacom, z jejíž nabídky je u nás znám hlavně kanál MTV případně VH1. Viacom provozuje i kanály CBS News, CBS Sport a další. Kanál pro homosexuály, který hodlá Viacom spustit v únoru 2005, se bude jmenovat Logo. Prvenství Viacomu francouz Pascal Houzelot ale “nevyfoukl“. Předběhli ho totiž jiné americké společnosti, Britové, Italové, Kanaďané a Švédové.
Ve Velké Británii už existují dokonce dva kanály pro gaye. GayDate TV, který se orientuje hlavně na seznamky a teleshoppingy a pak Gay TV vysílající převážně lehčí porno. Podobná situace je i ve Švédsku, kde mají pro homosexuály pouze jeden program. Gay TV má i Itálie, která vysílá seriály a magazíny a tento program se objevil i v jednom německém digitálním balíčku. Pro německého diváka je navíc opatřen titulky. Hardcoreporno pro homosexuály se v současné době objevuje v nabídkách různých placených satelitních kanálů. Televize a rádio stejného jména Pink vysílá už v Srbsku. Tady se jedná o zcela běžný program.
Pravděpodobně první televize pro homosexuály a lesbičky na světě začala vysílat 7. září 2001. Jmenuje se Pride Vision a ráda by se dostala i do USA ještě před tím, než tam začne vysílat Logo. Šéf této stanice Wendy Donnan v jednom rozhovoru pro server lesbianlife.about.com uvedl, že televize nezačala vysílat v USA, protože Kanada je mnohem tolerantnější.
Program je podobný jako u francouzské Pink TV. Vlastních pořadů vysílá Pride Vision 15 procent. Objevují se tady i pořady o cestování a také jeden britský sit com. Na rozdíl od Pink TV se ale v Kanadě a stejně tak i v Itálii jedná o nekomerční projekty.
Tvůrcem celého projektu Pink TV je Pascal Houzelot. Ten dříve pracoval jako poradce ředitele první soukromé francouzské televize TF 1. TF 1 je i jedním z akcionářů a partnerů této televize. Dalším je Canal Plus, M6 a skupina Lagardère.
Televize Pink TV má zaměstnat 15 stálých spolupracovníků a rozhodně nebude jen mužskou záležitostí. Hlavní tváří kanálu je totiž žena. Populární Claire Chazalová, která dříve moderovala zprávy na soukromé stanici TF1, má mít na Pink TV vlastní talk-show. V diskusních pořadech se bude mluvit o problémech spojených s homofobií, vztazích partnerů stejného pohlaví, rodičích stejného pohlaví a dalších tématech.
Co nabídne Pink TV?
Program se bude zabývat nejen problémy homosexuálních mužů ale také lesbiček. Čtyřikrát do týdne se po půlnoci objeví ve vysílání pornofilmy. A to jen takové ve kterých herci používají kondomy. Další částí programu budou seriály, dokumentární pořady, hudba, experimentální video apod. Transsexuál Brigitte Boreale uvede každé úterý pořad o sportu pohledem gayů a lesbiček. Televize navíc přinese legendární japonské kreslené seriály, reportáže o princezně Dianě nebo o zemřelém zpěvákovi skupiny Queen Freddy Mercurym.
V reklamě na tuto televize se nyní objevuje černobílá fotografie z roku 1984. Helmut Kohl a Francois Mitterand si na ní ve Verdunu podávají ruce. Dvacet let starou a francouzům známou fotku doplňuje nápis: „V životě jsou i jiné věci než sex.“ Při vlastní propagaci se používá slogan Liberté, Égalité & Télé, který připomíná heslo Velké francouzské buržoazní revoluce.
Roční rozpočet televize se má pohybovat kolem 12 miliónů eur. Jedná se o placený kanál, který by chtěl dosáhnout 180 000 abonentů především v Paříži a okolí.Do roku 2007 by jich mělo být až 200 tisíc. V zemi galského kohouta přitom žije 3 a půl miliónu homosexuálů. Měsíční poplatek za sledování televize činí 8,50 euro tedy zhruba 300 Kč. Příjmy od abonentů mají tvořit 80 procent obratu. Zbylých 20 procent si televize chce vydělat z reklamy.
Reklama na takové televizi nemusí být pro zadavatele vůbec nezajímavá. Průměrný příjem francouzských homosexuálů se totiž pohybuje nad celostátním průměrem. Podle odhadů šéfa stanice Houzelota je 7 až 8 procent dospělých francouzů homosexuálních. To znamená zmiňovaných 3 a půl miliónu lidí. Navíc se jedná o lidi, kteří ačkoliv žijí v páru, nemusí část svých příjmů investovat do dětí. Prvními inzerenty tak jsou automobilky BMW a Nissan nebo výrobce kosmetiky L´Oreal.
Podle zakladatelů a provozovatelů televize se nemá jednat o kanál jen pro menšinu s jinou sexuální orientací. Televize by zároveň měla pomoct otevřít oči ostatním. Což může být ve Francii, kde má velký vliv římsko-katolická církev problém. Ačkoliv Francie už povolila registrované partnerství a pařížský starosta Bertrand Delanoë je gay, nálada ve společnosti je opět spíše proti homosexuálům.