Ivan Jemelka – Česká médiaReklama v médiích veřejné služby je v rozporu s posláním „komunikačních prostředků občanského servisu“.
Smyslem reklamy je zvýšit prodej určitého druhu zboží nebo služby. Podnítit ke spotřebě. Reklama k tomu využívá velkých zjednodušení. Využívá zplošťujících vzorců či schémat jednání a mezilidských vztahů. Reklama vesměs vnucuje představu, že štěstí se dá koupit za pár korun. Prodávat s pomocí psychologie, triků založených na lidských slabostech, je prazáklad obchodu – není to však služba bližnímu.
Reklama má snahu zjednodušit jednotlivce v masu stejných spotřebitelů, která bude toužit po jedné pastě na zuby nebo automobilu. Smyslem média veřejné služby je naopak posilovat a chránit osobní svobody jednotlivce. Chránit názorovou různost a kulturní pestrost. Podporovat individualitu proti sociálním tlakům, které směřují k uniformitě.