Sledovanost 48/2006: Klid před vánoční bouří

Sledovanost českých televizí postrádala minulý týden jakékoli impulsy, které by ji vytrhly z předvánoční letargie. Největší české televize šetří ty největší špeky na vánoční svátky, takže diváci mohli nerušeně sledovat své oblíbené pořady, aniž by je něco vystavilo pokušení a nutkalo přepnout jinam.

Jakoby by si křivky popisující vývoj sledovanosti českých televizních stanic vzaly oddechový čas a nabíraly síly před vánočním televizním šílenstvím. Podíly na sledovanosti čtyř nejsledovanějších televizních kanálů v ČR se totiž skoro nepohnuly. Snad jen PRIMA TV uždibuje z vánočního cukroví a kousek po kousku ukusuje svým konkurentům. Vyplývá to z výsledků peoplemetrového průzkumu sledovanosti, který pro Asociaci televizních organizací (ATO) realizuje agentura Mediaresearch.


TV NOVA
Pozice nejsledovanější české televize zůstala stabilní. Podíl na celodenní sledovanosti poklesl z 42,49% na 42%, podíl v prime timu lehce poskočil o 0,2% na 48,47%. Tahounem sledovanosti byly tradičně vedle nejsledovanějších večerních zpráv (Televizní noviny, Sportovní noviny a Počasí) seriál Pojišťovna štěstí (2,2 a 2,4 mil. diváků) a nedělní Česko hledá SuperStar III (2,3 mil. diváků). Ordinace v růžové zahradě se sice nedostala mezi TOP20 nejsledovanějších pořadů, ale udržela si sledovanost na hodnotě 2,1 mil. diváků. Nejsledovanějším pořadem TV NOVA však minulý týden byly nedělní Televizní noviny (3,1 mil. diváků).
I tyto výsledky Nově stačily, aby mohla oslavit rekordní podzim. V prime timu v cílové skupině 15+ dosáhla TV NOVA v listopadu průměrný podíl na trhu 49,66%, což byl nejlepší listopadový výsledek od roku 2000.
V cílově skupině 15-24 let pak NOVA zaznamenala rekordní celý podzim. NOVA zde v období září – listopad dosáhla nejlepšího podzimního výsledku od roku 1999. Podíl NOVY na sledovanosti dosáhl v této cílové skupině v září, říjnu a listopadu hodnot 55,07%, 58,22% a 59,79%.


PRIMA TV
Celodenní průměr sledovanosti vzrostl z minulých 19,42% na 20,38%, share v prime timu vyskočil z 16,62% na 17,75%. Nejsledovanějšími pořady Primy byly 1.zprávy (1,1 – 1,3 mil. diváků) a tradičně Rodinná pouta (1,1 a 1,2 mil. diváků). Mezi deset neúspěšnějších pořadů minulého týdne se ještě dostalo Jste to co jíte (900 tis. diváků). Prima hraje roli nenápadného třetího vzadu – nenasazuje žádné trháky, ale těží z přízně věrných diváků, kteří se k ní kvůli jistotě v podobě 1.zpráv v 19:00 a Rodinných pout stále vracejí. Díky tomu Primě jako jediné rostl minulý týden významněji podíl na sledovanosti.


ČT1
Soukromé televize již netrpělivě čekají, až na ČT1 skončí taneční show StarDance. Česká televize svým sobotním kvapíkem nasadila laťku velmi vysoko (i sama sobě) a zamotala konkurenčním televizím hlavu. Sledovanost sobotní StarDance totiž dosahuje vynikající úrovně 2 mil. diváků. Show StarDance (2,1 mil. diváků) se tak opět stala nejúspěšnějším pořadem minulého týdne na ČT1. Díky ní kralovala ČT1 celému sobotnímu večeru, když i následné vyhlášení výsledků v StarDance – rozhodnutí a pak i StarDance na Žofíně sledovalo solidních 1,9 mil. a 1,5 mil. diváků. Mezi deset nejúspěšnějších pořadů ČT1 se pak vedle Událostí (1,2 mil. – 1,6 mil. diváků) dostala ještě páteční talk show Jana Krause Uvolněte se, prosím (1,2 mil. diváků). ČT1 si minulý týden lehce polepšila jak v podílu na celodenní sledovanosti, který mírně vzrostl z 22,43% na 22,53%, tak i v prime time sharu, který se zvýšil z 21,91% na 22,29%.


ČT2
Druhému kanálu České televize ČT2 chyběly pro lepší výsledky zápasy fotbalové Ligy mistrů. Bez nich celodenní share ČT2 poklesl ze 7,87% na 7,21% a share v prime timu ze 7,17% na 5,67%. Nejúspěšnějším pořadem ČT2 byl minulý týden další díl dokumentárního seriálu Život savců podle Davida Attenborougha (600 tis. diváků). Další pořady, mezi nimi dokument Hitlerův pobočník či zápas Poháru UEFA mezi Mladou Boleslaví a PSG nesledovalo více než 0,5 mil. diváků.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .