Naše jediná hudební televize změní od září jméno. Kabelová a satelitní Stanice O, která přes skeptické prognozy vysílá už třičtvrtě roku, bude nadále používat lidovější název Óčko. Serveru RadioTV to potvrdil ředitel Stanice O Jiří Němeček.
„Z průzkumů, které jsme při přípravě nové strategie Stanice O využili, vyplynulo, že spontánní znalost není na spojení slov: Stanice O, ale na hovorové: „Óčko“. Z toho vznikl logický závěr, že označení stanice by se mělo přiblížit slovníku našich diváků. Nic víc v tom nehledejte,“ vysvětlil Němeček důvody této změny.
Pět otázek pro ředitele Stanice O
Na jaké urovni spolupracuje s vaší televizí Jiří Balvín?
Jiří Balvín je zkušený dramaturg a autor řady hudebních pořadů z let minulých. Jde tedy o využití jeho tvůrčího a zkušenostního potenciálu. Neuzavíráme se spolupráci s odborníky v různých oblastech, zvláště, když to bude mít přínos pro naše diváky.
Budete nějak řešit technickou kvalitu vašeho vysílání? Proč je stále zvuk tak slabý proti ostatním stanicím?
Tady by se dalo říci okřídlené, porucha není na našem zařízení. Ale technicky je to trochu složitější. I když jste odborné médium, dovolte zjednodušení: z našeho odbavovacího pracoviště odchází zvukový a obrazový signál formátu MPEG2, v normované kvalitě, jakou znají diváci třeba z Primy nebo ČT a takto je dopraven na družici Eurobird 1, která je naším primárním distributorem.
Důležité však je, kdo je koncovým distributorem signálu a jeho technologické řešení, na které nemáme přímý vliv. (Například: Óčko je sekundárně šířeno i na družici Astra v paketu UPC Direct. Transpondéry na kterých jsou šířeny i další programy pro český trh – kromě Óčka jsou to například HBO, Galaxie Sport či MTV Europe – mají všechny nastavenu jednotnou zvukovou úroveň. Jiné programy – např. MTV2, MTV POP, MTV Hits atd – jsou na transpondérech jiných provozovatelů, kteří mají zvukovou úroveň nastavenu o cca 3-6 dB vyšší. )
Máte nějaké údaje o sledovanosti?
Televizní stanice musí chvíli existovat, aby ji vůbec bylo možno do průzkumů zahrnout. Víme však že nás může naladit cca 900 tisíc televizních přípojek (kabelové televize, satelitní digitální přijímače a pozemní digitální přijímače aj.) Statistiky uvádějí asi 3,5 diváka na jedno připojení, tzn. kolem 3 mil. diváků.
Přesnější údaje jsou součástí výzkumů, které jsme si nechali udělat a v průběhu podzimu je zveřejníme Teď jsou určeny především našim obchodním partnerům a jsou součástí nové marketingové strategie.
Neuvažujete o alespoň pražském terestrickem vysílání, pokud by se nalezla volná frekvence?
Věřte, že bychom rádi, ale v současné době taková frekvenci není a podle našich informací zřejmě ani k mání nebude. Takže v budoucnu spíše budeme hledat další cesty, zejména v oblasti DVB –T (pozemní digitální vysílání).
Máte vy osobně nějaký „idol“ na poli hudebních televizí, kterému byste se chtěl přiblížit?
Žádný konkrétní idol nemám, Óčko si dnes buduje svoji vlastní, novou tvář (trochu odlišnou od počáteční), která se však bude utvářet a měnit s našimi diváky, s jejich vkusem i změnami na domácí a zahraniční hudební scéně.