Byla to jen fáma. Tvrdí o informaci, která se šířila Libereckem v květnu, ředitel TV RTM Zdeněk Chlebík. Poté kývl na žádost o rozhovor, ve kterém objasňuje, jak dnešní malá televize bojuje o diváka, i s nedostatkem finančních prostředků.
TV RTM se stala prakticky známou mimo Liberecký kraj informací, že za „fúzí“ RTM a TV Jablonec stojí ruští podnikatelé vlastnící jablonecký Hotel Merkur. Je to pravda, nebo jen fáma? Proč si myslíte, že vznikla a případně z jakým záměrem?
Na vzniklou fámu kolem vlastníků se prakticky nemohu vyjádřit, protože kde vnikla a z jakým záměrem nevím a vše ostatní bude pouze spekulace. Mohu pouze konstatovat, že ke spojení s cizím kapitálem nedošlo.
Proč vlastně došlo ke spojení obou televizí, tj. liberecké RTM a TV Jablonec?
Ke společnému vysílání pro Liberec a Jablonec nás vedlo několik důvodů. Spojením obou TV studií a soustředění potřebných činnosti do jednoho místa dojde ke značné úspoře provozních nákladů (technické vybavení, nájmy, energie, atd.). Obě města spolu přímo sousedí čímž je dána značná část společné problematiky. V obou městech velká část obyvatelstva sice bydlí v jednom městě, ale pracuje nebo navštěvuje školu, kulturní či sportovní zařízení ve druhém městě, atd. V neposlední řadě společným programem v obou městech dojde ke zvýšení rozlohy a účinnosti vysílání a tím i rozšíření komerčních možnosti.
Přiblížil byste čtenářům jak vysíláte a jaký program?
Televizní program TV RTM je v současné době tvořen hodinovým programovým blokem, který je šířen nejen v Jablonci nad Nisou terestricky (45. kanál), ale zároveň v kabelových sítích společností UPC, Česká republika a.s. a KELI s.r.o. v Liberci a Jablonci nad Nisou od pondělí do pátku. Čas premiérového vysílání je 18:00 – 19:00 hod., reprízy vysílání jsou týž den 22:30 – 23:30 hod a následující den 11:30 – 12:30 hod. Pořady programového bloku TV RTM tvoří alternativu celoplošným televizím a jsou zaměřeny na regionální zpravodajství, živá moderovaná studia, publicistiku, zájmové pořady doplněné o dokumentární tvorbu opět zaměřenou na region. Takto volená programová náplň je pro většinu diváků dostatečně atraktivní a současně účinně napomáhá zajistit v těchto městech informovanost obyvatelstva. Zvolené rozložení repríz zase napomáhá zabezpečit vysokou sledovanost tohoto programu. Program je v souladu se zákony doplněn o komerční vysílání (reklama, inzerce atd.).
Programová skladba je nadále rozvíjena a přizpůsobována výsledkům průzkumu sledovanosti.
Jakým způsobem získáváte údaje o sledovanosti programu TV RTM?
Průzkumy sledovanosti provádíme minimálně 2 krát ročně, formou dotazníkových akcí, ve kterých se diváků ptáme nejen jestli program sledují, ale zároveň na to co se jim líbí a nelíbí, co by chtěli vidět atd.
Často jsou objektivní stížnosti na kvalitu vysílání malých regionálních televizí. Jak je na tom z hlediska technického vybavení vaše televize?
TV studio RTM je plně vybaveno digitální technologií ve formátu DVCAM (kamerové řetězce, zvuk, včetně moderní počítačové střižny s programem DPS Video Aktions a další). Tento systém umožňuje zpracování pořízených záznamu bez ztráty kvality s možností vkládat počítačovou grafiku, 2D a 3D efekty, animace, titulky apod. bez nutnosti přepisu videozáznamu.
Dalším „nešvarem“ lokálních tv studií jsou nezkušení moderátoři, kteří z objektivních důvodů nemají často zkušenosti s televizním projevem, který se např. od rozhlasu liší. Jak se snažíte eliminovat tyto nedostatky, které snižují celkovou kvalitu regionálního programu?
Lidský potenciál si musíme tak jako většina malých televizí vychovávat sami. Většina diváků zatím uvádí, že se nám to daří.