Celkem již čtyři řady velmi úspěšného amerického komediálního seriálu Ally McBealová viděli diváci na obrazovkách České televize od 8. ledna roku 2000, kdy byl vysílán první díl jeho první řady, do včerejšího úterý 13. listopadu 2001.
Od poloviny letošního dubna mohli diváci tento seriál najít od 20.00 hodin v úterní nabídce programu ČT1. Navzdory tvrdé konkurenci, které byl seriál v tomto čase vystaven dostává „mile trhlá a stále o sobě pochybující“ Američanka a neméně „šíbnuté“ její okolí přednost v průměru od 442 tisíc (tj. 5,3 %) dospělých, což představuje zhruba 11 z každé stovky diváků starších patnácti let, trávících úterní večer ve společnosti televize.
V publiku bylo zastoupeno 1,7krát více žen (průměr sledovanosti 6,4 % při podílu na publiku 12 %) než mužů (průměr sledovanosti 4,0 % při podílu na publiku 9 %).
Podle věku se Ally McBealová těší největší pozornosti u diváků ve věku 15 až 34 let, v průměru ji sledovalo 243 tisíc (tj. 7,9 %) při podílu na publiku 26 %. Nejméně ji vyhledávali senioři od 55 let výše (průměr sledovanosti 2,4 % při podílu na publiku 4 %).
Podle vzdělání, Ally McBealová nejvíce oslovila diváky s úplným středním vzděláním (průměr sledovanosti 6,3 % při podílu na publiku 14 %). Nejméně se zamlouvá vysokoškolsky vzdělanému publiku (průměr sledovanosti 3,8 % při podílu na publiku 9 %).
Z hlediska sociálně ekonomického postavení si Ally McBealovou berou za společnici nejvíce diváci z rodin s nejvyššími příjmy a nejlepší životní úrovní (průměr sledovanosti 6,6 % při podílu na publiku 18 %). Seriál nejméně zaujal diváky s nejnižším sociálně ekonomickým statusem, kde průměr sledovanosti byl nižší než 5 %.
Pokud jde o velikost místa bydliště, divácká přízeň Ally McBealové je rovnoměrně rozložena (její průměr má rozpětí 4,7 až 5,4 % při podílu na publiku 10 až 12 %). Z regionálního pohledu Ally McBealová je na tom s diváckým zájmem nejlépe ve východních Čechách (průměr sledovanosti 8,1 % při podílu na publiku 16 %) a dále na severu Moravy a ve Slezsku (průměr sledovanosti 7,1 % při podílu na publiku 15 %). Nejhůře se jí daří v severních Čechách (průměr sledovanosti 3,1 % při podílu na publiku 6 %) a na západě Čech (průměr sledovanosti 3,3 % při podílu na publiku 7 %).
Pro další dotazy ke sledovanosti programů ČT, prosím kontaktujte: Karel Zeman, APA ČT, tel: 02 6113 7378/9
David Jirušek
pověřený vedoucí PR & Promotion ČT