České televizi se minulý týden podařilo výrazně zvýšit podíl na trhu. Pomohly jí k tomu především mimořádné zpravodajské relace na prvním programu k válce v Iráku. Naopak Nova si citelně pohoršila, zatímco podíly Primy a ČT2 stagnovaly. Vyplývá to z výsledků elektronického měření sledovanosti společnosti Mediaresearch, které zveřejnila Asociace televizních organizací.
Go Go show vidělo méně lidí než Četnické humoresky
Podíl Novy u divácké skupiny D 15+ v týdnu od 17. do 23. března klesl o téměř 2,4 procentního bodu na 42,10 procenta. To je nejmenší hodnota za posledních několik měsíců. Nova si pohoršila také v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodiny, kdy dosáhla podílu 43,69 procenta oproti 47,40 procentům předchozího týdne. Stanici sledovaly především ženy starší 15 let. Nova neobsadila kompletní žebříček dvaceti nejsledovanějších pořadů týdne napříč televizními stanicemi, stejně jako v předchozím týdnu se do TOP 20 probojoval také seriál ČT Četnické humoresky.
Nejsledovanějším pořadem Novy uplynulého týdne byly překvapivě pondělní Televizní noviny. Sledovalo je 38,9 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Následují nedělní TN se sledovaností 38,5 procenta a čtvrteční hlavní zpravodajská relace, která dosáhla sledovanosti 37,5 procenta. Do první desítky se ještě probojovaly úterní a pondělní Sportovní noviny (32,9 a 30,0 procenta) a úterní relace o počasí (32,2 procenta). Ze zábavných pořadů bylo nejsledovanější sobotní Go Go Show, ale ani to sledovaností 27,9 procenta nestačilo na Četnické humoresky, které ve čtvrtek vysílala ČT1.
ČT si polepšila díky zpravodajství v Iráku
České televizi se minulý týden vyloženě dařilo. Podíl ČT1 stoupl o více než dva procentní body na 23,35 procenta. Stanice zaznamenala růst také v prime timu, kde si polepšila z 24,23 na 25,69 procenta. Podíl ČT2 nepatrně klesl ze 7,99 na 7,61 procenta. V prime timu dosáhl druhý program podílu 5,82 procenta, což je o půl procentního bodu více než v předchozím týdnu. První program nejvíce sledovaly děti ve věku od čtyř do 14 let, programu ČT2 dávali přednost především muži starší 15 let.
Po týdnu opět padl rekord ve sledovanosti Četnických humoresek. Ve čtvrtek tento seriál na ČT1 sledovalo 29,1 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Sledovanosti pomohl také přenos hudebních cen Anděl 2002 na Nově, který se nestrefil do diváckého očekávání klasického příznivce TV Nova. Druhým nejsledovanějším pořadem ČT1 byla čtvrteční mimořádná relace Útok na Irák (22,2 procenta), třetí příčku získaly nedělní Události (21,1 procenta). Pondělní seriál Ranč U Zelené sedmy se sledovaností 20,3 procenta skončil na pátém místě mezi pořady ČT1. Na programu ČT2 byly nejsledovanější páteční Události ve světě (6,9 procenta), následované středečním prvním poločasem přenosu fotbalového zápasu Valencia CF – FC Arsenal Londýn (6,2 procenta) a a sobotním extraligovým duelem HC Slavia Praha – HC Sparta Praha (5,2 procenta).
Podíl Primy stále ještě zůstává pod 20 procenty
Podíl Primy minulý týden spíše stagnoval, když mírně klesl z 19,96 na 19,89 procenta. Bude zajímavé sledovat, zda se Primě v tradičně silných jarních měsících podaří opět porazit ČT1, stejně jako se to dělo v předchozích dvou letetch. V prime timu podíl Primy naopak stoupl z 18,66 na 20,02 a po dlouhé době překonal psychologickou hranici 20 procent. Nejsilnější diváckou skupinu tvořily tradičně ženy starší 15 let. Ale ani v ní Prima nedokázala porazit kanál ČT1, i když u žen její podíl spolehlivě překonal hranici 20 procent (jak v celodenním průměru, tak v prime timu).
Nejsledovanějším pořadem Primy byl sobotní Zpravodajský deník, který sledovalo 16,4 procenta všech televizních diváků starších 15 let. Následovala čtvrteční hlavní zpravodajská relace se sledovaností 15,8 procenta a nedělní Zpravodajský deník, který dosáhl sledovanosti 15,2 procenta. Do první desítky se ještě probojoval nedělní zábavný pořad Miss Tescoma kuchařka se sledovaností 13,7 procenta (šestá pozice), čtvrteční Receptář prima nápadů se sledovaností 13,6 procenta (sedmá pozice) a úterní romantický film Dítě štěstěny, který se sledovaností 13,4 procenta skončil na desáté pozici.
Doporučujeme
Tento portál mediálně zastupuje Impression Media, s.r.o.
© Copyright RadiaCZ s.r.o., IČO: 06533434, Sídlo: Koperníkova 794/6, Vinohrady, 120 00 Praha 2