AUDIO UVNITŘ – V uplynulých dnech tuzemská média zaznamenala třenici mezi dvěmi nejsilnějšími komerčními stanicemi. Její příčinou byla bitva o vysílací práva k světově úspěšné castingové show Česko-Slovensko má talent. Vítězně z ní vyšla TV Prima, která formát od společnosti Fremantle Media uvede v podzimní sezóně společně se svojí slovenskou partnerkou TV Joj. Přitom ještě před několika týdny se zdálo být téměř stoprocentní, že se tento pořad objeví na konkurenčních programech TV Nova a TV Markíza. Zřejmě fatální zaspání na straně slovenské televizní jedničky způsobilo, že po velmi žádaném formátu rychle šáhly dvojky na televizních trzích. Svoji knihovnu si nejspíš obohatily i o další pořady zmíněné produkční společnosti.
Po loňském úspěchu mezinárodní Superstar, která Nově i Markíza přinesla nad očekávání výborné výsledky, se obě stanice daly slyšet, že podobný projekt zopakují i v letošním roce. Spolu s těmito zprávami prosakovaly i informace o tom, že by jím měla být společná edice světově velmi populární show Got Talent. Slovensko má za sebou dokonce první řadu, která v roce 2008 při finále dokázala vytvořit televizi Markíza 76 procentní podíl na trhu. Právě Markíza měla právo uplatnit opci na další řadu. Nepochopitelně zaváhala a toho využily k nákupu práv její konkurentky. Toto zásadní opomenutí stálo místo ředitele Centra výroby a vývoje Markízy Jaroslava Slávika, který opustil místo ve vrcholovém managementu stanice velmi rychle v minulém týdnu.
RÁDIOVÁ REKLAMA: ČESKO SLOVENSKO MÁ TALENT
Nova s Markízou musí teď horečně a na koleně spíchnout svůj vlastní formát pro podzimní měsíce. Hektické práci šéfuje dramaturg Vítek Pokorný. Vyvíjený pořad se nesmí viditelně podobat Talentu od Fremantlu, aby nedošlo k soudním sporům. Přesto už obě stanice ve svém vysílání nabádají prostřednictvím spotů své talentované diváky, aby se hlásili do castingu pro jejich novou show. Nábor zahájily i Prima s Jojkou a tak to vypadá na léto plné talentových konkurzů.
Do podzimního souboje o diváky zasáhne jako prozatím třetí vzadu a nenápadná Česká televize, která připravuje po loňské přestávce čtvrtou řadu taneční show podle formátu BBC Star Dance. Distinguovaný Marek Eben by se měl stát konzervativnější alternativou k vražedném souboji stejných typů pořadů na komerčních stanicích. Tak by závěr letošního roku mohl připomínat ten z před čtyř roků, kdy Nova s Primou soupeřily se stejným formátem mířícím na mladší publikum (tehdy Big Brother versus Vyvolení), zatímco Česká televize představila první řadu Star Dance, která dokázala oslovit dva milióny diváků.