Středeční premiéru nové interaktivní soutěže Gladiátor na programu ČT1 sledovalo pouze 13,4 procenta diváků, což odpovídá 1,2 milionu lidí. Mnohem více lidí dalo přednost thrilleru na Nově. Jak si povede konkureční show Nejslabší! Máte padáka?
Středeční premiéru nové interaktivní soutěže Gladiátor na programu ČT1 sledovalo pouze 13,4 procenta televizních diváků starších 15 let, což odpovídá asi 1,2 milionu lidem. Prostřednictvím tiskové zprávy to sdělil mluvčí ČT David Jirušek. Šéf televize Jiří Balvín i programový ředitel Petr Koliha v této souvislosti prohlásili, že Gladiátor splnil jejich očekávání. Pro hlavní vysílací čas, ve kterém televize soutěž uvedla, ale rozhodně nejde o dobrý výsledek.
První výsledky Gladiátora jsou o to tristnější, že nejsilnější diváckou skupinu tvořili lidé starší 65 let, zatímco soutěž měla přitáhnout zejména mladé diváky. Podle Karla Zemana z oddělení programové analýzy ČT vystoupala sledovanost u této skupiny na 22,2 procenta při 29-procentním podílu na trhu. Gladiátor zaujal více ženy a diváky s vyšším měsíčním příjmem. Vedení ČT si neúspěch veřejně nepřipouští.
Balvín: Je to úspěch, ale čekáme víc
„Gladiátor splnil naše očekávání, jsme přesvědčeni o tom, že sledovanost a ohlas na tuto soutěž bude do budoucna ještě větší,“ prohlásil programový ředitel Koliha. Podle Balvína je pro ČT „příjemným překvapením“, že během prvního Gladiátora přišlo 65 tisíc textových zpráv, kterými diváci rozhodovali o vyřazení jednotlivých hráčů. „Věříme, že brzy dosáhneme první mety, a to 100 tisíc zpráv,“ řekl Balvín. O tom, že ČT očekávala mnohem lepší výsledek, svědčí i fakt, že v ceníku reklamních spotů na březen je čas okolo Gladiátora suverénně nejdražší.
Z diváckých ohlasů na různých internetových fórech je patrné, že Gladiátor zklamal veškerá očekávání. „Bylo to příliš suché a nudné. Nevím, jestli výběr moderátora byl zrovna nejšťastnější,“ vyjádřil se jeden z diváků. Televize měla také problémy s technickou stránkou soutěže – světelné efekty narušovaly přímý přenos a obrazovka se chvílemi topila v modré barvě. Chaoticky zpočátku vypadalo i vysvětlování moderátora, jak mohou diváci vyřazovat soutěžící pomocí SMS zpráv.
Jak si povede Nejslabší článek na Nově?
Ačkoli měl Gladiátor celkem silnou propagační kampaň, většina diváků dala ve středu večer přednost televizi Nova a jejímu thrilleru Boeing 747, který zaznamenal sledovanost 23,4 procenta. Bude zajímavé sledovat, jak si povede nová kviz show Nejslabší! Máte padáka! (česká verze Nejslabšího článku), kterou Nova poprvé uvede tuto neděli od 21 hodin. Podobnost obou soutěží je na snadě, Nova se ale musí řídit podmínkami programové licence, kterou zakoupila od BBC. Narozdíl od Gladiátora nepůjde o přímý přenos a do průběhu soutěže tak nebudou moci zasahovat diváci.
O koupi Nejslabšího článku měla loni na podzim zájem také ČT, konkurenční Nova ji ale přeplatila. Proto ČT vytvořila vlastní soutěž Gladiátor, která se inspirovala od Nejslabšího článku (zejména v interiéru studia, ale i v některých soutěžních prvcích), ale i od Milionáře a dalších zahraničních televizních soutěží. Zástupci Novy nevyloučili, že upozorní BBC na to, že ČT vytvořila pirátskou kopii Nejslabšího článku.