Stále se věnujeme grafice českých televizí. Nyní nabízíme vyjádření tiskového mluvčího veřejnoprávní České televize (ČT) Martina Krafla, který speciálně pro RadioTV komentuje grafický obal obou kanálů. Tato grafika oslovila 33% hlasujících čtenářů.
Martin Krafl o grafice ČT
Poslední roky vyrábí Česká televize grafiku a upoutávky k pořadům v rámci
svých kapacit. Využíváme především interní technologie a operátory a šetříme
tím na nákladných externích službách. Pro kreativní nápady a režii
jednotlivých projektů oslovujeme externí režiséry, kteří spolupracují s
týmem interních dramaturgů. O návrhy grafického projektu nebo kampaní tedy
požádáme několik externích tvůrců a ten, kdo přijde s nejlepším nápadem nebo
řešením, projekt zrealizuje v kapacitách ČT.
V září 2003 jsme připravili novou grafikou upoutávek a grafické podoby
selfpromotion, kam patří hlasatelská pozadí, přehledy pořadů a různé typy
upoutávek. Nový projekt sledoval dva cíle: zpřehlednit divákům orientaci v
programu a rychleji je informovat o pořadech na obou programech ČT. Česká
televize řeší cross promotion pro ČT1 a ČT2, tedy průběžně informuje na
jednom kanále o tom, co se děje na druhém programu. Specifická situace ČT
spočívá i v tom, že divákům nabízí v programovém schématu mnoho žánrů a
oslovuje různorodé cílové skupiny, o to důležitější je efektivní podoba a
dramaturgie upoutávek. Právě proto, že diváka potřebujeme co nejpřehledněji
„vést“ vysíláním na dvou kanálech, klademe na grafiku velký důraz. Nová
podoba upoutávek divákovi nabízí průběžnou informaci o dni, času a programu,
na kterém pořad uvidí. Projekt realizoval režisér Juraj Šajmovič, který
vyšel z prostorového řešení základního tvaru loga ČT a v nekonečně
ubíhajícím prostoru vyrobil varianty pro potřebné typy promotion, hudbou
vytvořilo studio ORM.
Systém prezentujeme tradičně ČT1 v modré barvě, program ČT2 je laděn žlutě.
Grafickou podobu selfpromotion měníme v průměru jednou za jeden až dva roky,
identifikační znělky za delší období, ale vzhledem ke specifické situaci ČT
bylo dlouhodobé plánování podstatně komplikovanější, než bychom si přáli,
což se mění. Grafiku plánujeme inovovat, jak nám to prostředky dovolí, a dál
chceme naši prezentaci zlepšovat.
Reklamní znělky pro reklamní bloky České televize byly také vyráběny v
interních kapacitách a využíváme je pro zapracování promotion pořadů ČT. Je
to netradiční způsob, který nám pomáhá rozšířit čas pro selfpromotion. A
toho není v ploše vysílání nikdy dost.