Společnost CET 21 požádala Úřad průmyslového vlastnictví o registraci ochranné známky na název „Adrenalínový Vabank“. Pořad Vabank, který moderuje Markéta Majerová a Slávek Boura, se na obrazovku nevrátí.
Televize Nova se patrně nevzdá názvu Vabank, i když stejnojmenný pořad z autorské dílny Markéty Majerové a Slávka Boury nedosahuje výsledků, které si vedení stanice představovalo. Společnost CET 21, která vlastní licenci TV Nova, požádala minulý týden Úřad průmyslového vlastnictví o registraci ochranné známky na název Adrenalínový Vabank. O ukončení vysílání pořadu Vabank se přitom hovoří od jara – Nova však od původního úmyslu stáhnout relaci z vysílání již v dubnu upustila. Před letní přestávkou většiny zábavných pořadů na Nově se televize nijak netajila s tím, že by se Vabank v září na obrazovku vrátit nemusel.
„Hovořil jsem s panem šéfredaktorem zábavy Ivanem Rösslerem, který mi sdělil, že Vabank končí. Počítali jsme s tím. Máme plné šuplíky jiných nápadů,“ řekl koncem června deníku Blesk Boura, který společně s Majerovou pořad nejen vymysleli a píší k němu scénáře, ale také ho moderují (třetí autorkou pořadu a scénáristkou je Markéta Dočekalová). O chystaném konci Vabanku hovořil již v březnu mluvčí Novy Martin Chalupský. V jediném týdnu však svoje tvrzení změnil: „Zatím jsme pozdrželi rozhodnutí o budoucnosti Vabanku a na podzim zvážíme, jak se bude tento pořad dále profilovat a vyvíjet,“ řekl tehdy Blesku.
Vabank je jedním z mála pořadů pro teenegery
O měsíc později Vladimír Železný v rozhovoru pro deník Super naznačil, že Vabank sice měl skončit, ale vedení televize si to rozmyslelo. Na dotaz, zda Nova má některé neúspěšné pořady, Železný odpověděl: „Několik jich máme. Některé měly umřít a byly odsouzeny a popraveny, jako Vabank. A vidíte ho na obrazovce dál. To je důsledek změny dané novými čísly.“ V dubnu došlo ke změně realizátora projektu elektronického měření sledovanosti televizí. Dalším vysvětlením, proč Nova nezrušila Vabank v plánovaném termínu, je jeho cílová skupina. Jde o jeden z mála pořadů pro teenegery na její obrazovce.
Markéta Dočekalová, jedna z autorek projektu pořadu Vabank, to potvrzuje i zájmem inzerentů o reklamní čas: „Vabank patří na Nově k pořadům, do kterých se prodává vůbec největší množství reklamy. Reklama se prodává na základě sledovanosti pořadu. Není důležité kolik spokojených a kolik nespokojených diváků se dívá. Podstatné je pouze to, kolik se jich dívá,“ napsala letos v únoru do diskuse o Vabanku na internetovém deníku Svět Namodro. Právě zajímavá cílová skupina, pro kterou Nova kromě Vabanku připravuje už jenom hitparádu Eso (složení divácké obce talk show Áčko je například pestřejší), je lákavá pro zadavatele reklamy.
Rössler: Registrace známky neznamená nový pořad
Podle šéfredaktora redakce zábavy TV Nova Ivana Rösslera registrace ochranné známky Adrenalínový Vabank automaticky neznamená, že televize připravuje novou verzi Vabanku. Název se mi líbil, tak jsem ho dal zaregistrovat. Vabank se doopravdy v září už na obrazovce neobjeví,“ odpověděl Rössler na dotaz serveru RadioTV. „Jinak máme registrovánu řadu názvů, které se v budoucnosti mohou hodit,“ dodal. Vabank vznikl v loňském roce přejmenováním pořadu Rande, kterým rovněž provázeli Boura s Majerovou. Na obrazovce se poprvé objevil v září.
„Rande nám připadalo, že už to není seznamka, ale že je to spíše o prolézání nějakým rukávem, ve kterém leží had, a tak jsme se rozhodli povýšit princip na opravdu nelítostnou tvrdou soutěž,“ vysvětlil tehdy Vladimír Železný. Nova na svých internetových stránkách charakterizuje pořad takto: „Vabank je risk, napětí, odvaha a šance na výhru. Vabank se životem hrajeme každý den, ale obvykle nás nikdo neocení.“ Pořad Vabank ale také mnoho diváků neoceňovalo, což se v konečném důsledku projevilo také v rozhodnutí stáhnout jej z vysílání.