Podzim v českých TV: Český divák má rád své jisté

Od startu nové televizní sezóny uplynuly čtyři týdny. Během nich bylo možno vypozorovat jak se programoví šéfové tří největších českých televizí dokázali strefit do současného vkusu a očekávání diváků. Ti byli zahlceni v prvním zářijovém týdnu spoustou novinek. Né každé z nich se však podařilo zaujmout.

Odvážné Primě, která naservírovala největší porci programových přírůstků, diváci vzkázali, že někdy méně je více. Jejich největší želízko v ohni – reality show Trosečník se při svém posledním vysílání potácelo nad hranicí půlmilionové sledovanosti, což musí být vzhledem k nákladnosti projektu a velké promo aktivitě pro manažery stanice smutné zklamání. Prima přinesla i další ze svých původních seriálů, tentokrát z atraktivního prostředí pilotů, letušek i amatérských aviatiků. Letiště je sympatický projekt, který způsobil dokonce obavy silnější Novy, která na poslední chvíli proti této novince nasadila reprízu svého nejsledovanějšího seriálu posledních let Pojišťovny štěstí.


To jistě srazilo potenciál nové série. Její sledovanost se stabilizuje okolo devíti set tisíc diváků. Z akvizic se větší pozornosti diváků dostalo Zoufalým manželkám. Na zatím  poslední díl se jich dívalo tři čtvrtě milionu. Televize Prima zatím marně hledá fenomén podobný tomu jako když rozjela v dubnu 2004 Rodinná pouta nebo když triumfovala první řadou Vyvolených v loňské sezóně. Černým koněm podzimu může být zatím trochu nenápadná, ale diváky stále více oslovující reality show Jste to, co jíte, která minulý týden dokázala oslovit 931 tisíc diváků, což je v současnosti pro Primu královské číslo.


Koncem srpna generální ředitel TV Nova Petr Dvořák uvedl, že český divák je konzervativní a proto jeho stanice nabízí novinek méně. Zdá se, že mu jeho recept přináší výsledky. Již třetí řada show Česko hledá Superstar generuje čísla, nad  kterými si  mohou na barrandovském kopci připíjet šampaňským. Navíc se stala dobrým tahounem pro následný seriál Ztraceni, který tímto dobrým naprogramováním dokáže u obrazovek udržet necelé dva miliony lidí. Sázka na třetí řadu úspěšné Ordinace v růžové zahradě se zdála být tutovkou od začátku a tak teď vedení stanice jen čeká na čísla, která přinese druhá premiérová řada Pojišťovny štěstí. Zdá se, že pokoření třímilionové mety nemusí být nereálným snem.


Se svými největšími podzimními trumfy pro většinového diváka čeká Česká televize až na říjen. Výpravný seriál z hokejového prostředí Poslední sezóna nasazuje na páteční večery, aby se vyhnula přímé konfrontaci s pondělním Letištěm a Pojišťovnou štěstí. Ztíží tak rozjezd další primácké reality show Tchýně, ohlášenou rovněž na páteční osmou hodinu. Těžkého soupeře však nalezne zatím trochu tajemná mega show České televize Star dance , která startuje koncem října. Sobotní prime time na Nově je zadán Superstar. Bude zajímavé sledovat ratingový souboj tanečních star s jejich hudebními jmenovci.


Česká televize přinesla poprvé ve své historii původní seriál vyrobený mimo Kavčí hory. Pokus o český rodinný sitcom Horákovi, dodaný externí společností Dramedy productions,si vytvořil devítisettisícovou diváckou základnu. Problémem se jeví nasazení do středečního primetimu, kde se potkávají v jeden okamžik tři české seriály. Možná by mu slušelo programové okno v některém z víkendových večerů, kam zatím domácí série nepronikly. Kdo je vítězem a kdo poraženým v podzimním souboji budeme moci s určitostí říci až těsně před Vánoci, ale kdo má v televizním ringu navrch, se začíná pomalu rýsovat již teď.



 

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .