Ačkoliv první česká teleshoppingová stanice Top TV odstartovala teprve tento týden, na západ od hranic mají podobné stanice dlouhou tradici a např. v Německu toto odvětví stále roste. Teleshoppingy jsou i v době internetu velice oblíbenou alternativou ke kamenným obchodům, případně k tržnicím.
Protože teleshopping na běžných televizích většinou neběží v příliš lukrativních časech a navíc mu není dán dostatečný prostor, řeší tento problém kanály, které se orientují pouze na vysílání teleshoppingů. Dnes se blíže podíváme na největší teleshoppingovou stanici v Německu QVC. Kromě QVC existuje ještě například HSE24, které působí na německém trhu už od října 1995, zatímco QVC vysílá až od 1. prosince 1996. Kromě těchto kanálů, které se zabývají prodejem všeho možného, existuje ještě například Sonnenklar TV, která vysílá nabídky cestovních kanceláří nebo 1-2-3.tv, která nabízené zboží neprodává, ale draží. Více viz Radio TV představuje: 1-2-3.tv interaktivní aukce na obrazovce.
QVC zahájilo vysílání v roce 1986 v USA. Díky úspěchům v zámoří se 1. října 1993 rozjela britská pobočka a 1.prosince 1996 s pouhými pěti moderátory, kteří denně vysílali osm hodin živého programu, začalo i německé vysílání. A pro úplnost ještě uveďme duben 2001, kdy odstartovala japonská verze kanálu QVC. V Německu se původně vysílalo vždy od 14 do 22 hodin. K prodloužení vysílání na 14 hodin denně (11 – 01) došlo 1. září 1997.
1. března 1998 začal automatický počítačem řízený systém pro přijímání objednávek Q-Tel. Navíc byly zavedeny bezplatné hovory do call centra. 20. května 1998 začalo QVC jako první teleshoppingový kanál v Německu vysílat vlastní ranní program (breakfast TV). Ranní vysílání začínalo v jedenáct hodin. Od 1. září pak už začíná vysílání v devět hodin. A na konci října byla podána milióntá objednávka. Začátkem února se dostává do dalších kabelových sítí a tak se stává po kabelu a satelitu dostupná čtrnácti miliónům domácností.
24. ledna 1999 se pak objevil nový programový prvek nazvaný Zlatá horečka. Tzn., že se celý den nabízely jen výrobky ze zlata. V únoru pak program obohatil hvězdný kadeřník Michael di Cesare, který byl hostem ve vysílání. 22. července 1999 se přehled pořadů QVC poprvé objevil v programovém časopise TV Neu. Od 1. srpna pak začaly fungovat stránky www.qvc.de.
V srpnu 1999 se další speciální den věnovaný šperkům nazvaný den Klondike – Zlatá horečka postaral o rekordní denní prodej v celkové výší 1,9 milionu marek. Ještě tentýž měsíc jsou všechny linky zákaznického servisu zbaveny poplatků a od 1. září se denní vysílací čas prodlužuje na 19 hodin. Vysílá se od sedmi ráno do dvou hodin v noci. Koncem roku 1999 je už QVC dostupné 18 miliónům domácností. Dva dny před štědrým dnem je spuštěno digitální vysílání přes satelit. V lednu 2000 přináší QVC první hodinový živý přenos z textilního veletrhu ve Frankfurtu. V únoru pak nabízí denně dvacetiminutové živé vstupy z CeBITu. Ve spolupráci s mateřskou stanicí v USA a kolegy z Velké Británie vysílá živé vstupy ze šperkařského veletrhu, který se konal na středověkém zámku Marostica v Itálii. Pokračuje se v tradici hostů ve vysílání, v červnu je přijata objednávka s pořadovým číslem 5 000 000 a na konci roku je QVC dostupné 25, 1 mil. domácností.
V roce 2001 začala stavba distribučního centra zboží v Hückelhovenu a padlo rozhodnutí postavit druhé call centrum. 7. července se ceny začínají uvádět jak v markách tak v eurech. Novinkou je odstranění různých poplatků navíc pro zákazníky z Rakouska. 13. září byla oficiálně pokřtěna studia Rhein Studios, na jejich slavnostním otevření byl i ministerský předseda Severního Porýní Vestfálska. Na podzim se pak rozjíždí nové call centrum v Kasselu. V roce 2002 má QVC vlastní stánek na veletrhu ANGA Cable, který je určen kabelovým operátorům. Zároveň hledá lidi, kteří by se starali o informační technologie, neboť právě v roce 2002 začíná fungovat elektronický obchod. Z prvků, které ozvláštnily program je dobré zmínit, že už v červenci, přesně čtyřiadvacátého, se na QVC začínají slavit Vánoce. Na podzim se nabídka zboží přes televizi dostává do všech rakouských zástrček kabelové televize UPC Telekabel. 500 000 domácností tak znamená možnost dostat se do poloviny všech rakouských domácností připojených na kabelovku.
Koncem března 2003 je otevřeno nové distribuční centrum v Hückelhovenu. Do něj televize investovala 100 milionů euro. Slavnostního otevření se účastní řada prominentů z politiky a hospodářství. Na přelomu května a června se QVC prezentuje na spotřebitelském veletrhu Harz & Heide. I tento rok se o Vánocích mluví už v červenci. V září jsou poprvé přijati praktikanti, kteří mají možnost získat své první praktické zkušenosti právě zde. A od prvního října se vysílá živě celých 24 hodin denně. I moderátorky teleshoppingu se stávají miláčky diváků a proto se 20. prosince koná autogramiáda dvou moderátorek QVC, která přiláká řadu fanoušků.
Přichází rok 2004 a s ním i hledání mladých talentů. Začátkem února se QVC snaží nalákat školáky, aby šli do “učení“ právě sem. Celkem hledá 30 praktikantů. Ty při nástupu do učení přišel prvního září pozdravit i ministr práce. Že to s tvorbou pracovních míst a učebních oborů myslí vážně, dokazuje i fakt, že se QVC prezentovalo se svým stánkem na veletrhu pracovních příležitostí. Ostatně jen během tří měsíců vzniklo v QVC 140 nových míst v bochumském komunikačním centru. Společnost zároveň hledá dodavatele. Na cestu po Německu se proto vydává QVC Express – speciální promovlak, který projel celkem 16 německých měst.
V současnosti patří QVC mezi významné zaměstnavatele, protože u něj nebo pro něj pracují více jak tři tisíce lidí z 30 národů. Většina z nich jsou pracovníci call center, kurýři nebo zaměstnanci skladů. Přirozeně tady pracují také moderátoři. Těch je přes dvacet a jsou to lidí nejrůznějšího věku a nejrůznějších profesí. Najdeme tady herečku, právničku, modely z přehlídkových mol a další. Jedna moderátorka pochází mj. z Afriky. Moderátoři si musí o výrobcích, které prezentují nastudovat pokud možno co nejvíce, aby mohli produkt doslova a do písmene prodat. Nikdo samozřejmě nemůže rozumět všemu a tak se každý specializuje jen na určitý sortiment.
Ostatně sortiment je velice pestrý. Obsahuje šperky, potřeby do kuchyně a na vaření, vybavení bytů a domácností, potřeby pro kutily, elektroniku a počítače, dekorativní předměty, věcí související se zdravím a kosmetiku, módu, potřeby pro koníčky a záliby a další. Všechno nabízené zboží prochází přísnou kontrolou. Teprve když jsou kontroloři společnosti spokojeni, zařadí zboží do své nabídky. Výrobek musí být bezpečný, funkční, dbá se nejen na design ale také na srozumitelnost návodu, balení a samozřejmě i na to, jestli výrobek splňuje německé či evropské normy. I když je výrobek zařazen do nabídky, stále se provádějí namátkové kontroly. Těch proběhne zhruba tři sta do týdne.
Rhein Studios v Düsseldorfu, ze kterých se vysílá, mají celkem tři studia. Jedno je upraveno tak, aby se dalo použít pro natáčení módních přehlídek s účastí publika. Všechna studia jsou protkána pětatřiceti kilometry kabelů. Koho zajímá, jak to vypadá v zákulisí televizních studií QVC, má možnost si je několikrát do týdne prohlédnout a získat autogramy moderátorů. Pro skupiny do dvaceti lidí stačí jen telefonická nebo písemná rezervace .
QVC v loňském roce dosáhlo čistého obratu 516 milionů euro. Rok předtím to bylo 378 a v roce 1997 jen 11 miliónů euro. Zákazníci své výrobky najdou většinou v pravidelných časech a kromě vlastní televize a internetu můžou sledovat i teletext.