Milovníci rychlých kol na obrazovce by měli zbystřit i tento týden, kdy se podíváme na seriál Viper. Ten se u nás vysílal pod názvem Zmije. První řada se skládá ze 13 dílů včetně dvoudílného pilotního filmu. V tom je představen kriminálník Michael Payton, který je známý jako výborný řidič.
Před několika měsíci jste se tady mohli seznámit se seriálem Knight Rider. I tentokrát se budeme věnovat seriálu, který pojednává o jednom autě. Tím vozem je i českému divákovi a také českým řidičům známá Zmije – Viper. První díl viděli američtí televizní diváci na stanici NBC 2. ledna 1994. Poslední díl měl premiéru 22. května 1999. Celkem bylo natočeno a odvysíláno 78 dílů po průměrně 45 minutách rozdělených do 4 řad.
První řada se skládá ze 13 dílů včetně dvoudílného pilotního filmu. V tom je představen kriminálník Michael Payton, který je známý jako výborný řidič. Paytonovu paměť proto vymazali a udělali z něj řidiče tajného a špičkově vybaveného auta, které slouží potírání zločinu. Druhá řada obsahuje 22 dílů. Stejně tak i třetí a také závěrečná čtvrtá řada.
V poslední řadě se jako řidič opět vrací Joe Astor, kterého hraje James McCaffrey. Zároveň se vyměnilo i auto. Červenou Zmiji Viper RT/10 nahradil modrý Viper GTS. Stříbrný vůz, ve který se červená Zmije mění se nazývá Defender. Toho navrhli v Chrysleru. Stylista Steve Ferrerio chtěl, aby auto vypadalo živočišně a predátorsky.
Seriál Viper produkovalo studio Paramount Pictures. Zmije má jeden z nejvyšších rozpočtů ze všech seriálů. Jedna epizoda přišla přibližně na jeden a půl milionu dolaru. Většina peněz padla na speciální efekty. Ty vytvořilo MetroLight Studio of California. Tady vznikly i scény, ve kterých se červený Viper RT/10 Roadster mění v Defendera.
Automobilka Chrysler věnovala na natáčení seriálu asi tucet červených vozů Viper RT/10. Defender byl postaven na podvozku Viper Roadstera, který byl prodloužen o 15 palců. Zmije se objevila i jako autíčko. Firmy Tyco a Matchbox vyráběly modely auta, které se proslavilo v seriálu.
Seriál pomohl zlepšit reputaci automobilky Chrysler, které hrozil dokonce i bankrot. Pořad vysílaný v prime timu pojmenovaný podle typu auta, byl tou nejlepší reklamou. Paramount původně Zmiji navrhl pro CBS. Tam se jim zdál natočený pilot příliš násilný. Chrysler se ale snažil, aby se seriál někde ujal. Podařilo se to na NBC.