Sledovanost 14/2007: Podíl ČT2 na sledovanosti na letošním maximu

České televizní stanice pokračovaly i minulý týden ve sklizni rekordů. Zatímco share kanálu ČT2 dosáhl letošních nejvyšších hodnot, share Primy v prime timu se propadl na své letošní dno. Sledovanost především víkendových a pátečních pořadů zaznamenala výrazný pokles.

Týden zakončený svátečním víkendem s sebou přinesl mnohá překvapení. Jakoby příchod jara vyhnal Čechy do přírody, pryč od televizních obrazovek. Snížila se sledovanost předních pořadů, pokles zájmu diváků se nevyhnul ani nejsledovanějšímu pořadu českých obrazovek – Televizním novinám. Do jaké míry šlo o velikonoční anomálii či nástup nového trendu, ukáží následující týdny. Jedinou „televizní“ jistotou je sport, který vytáhl share ČT2 na letošní maximum. V poklesu pokračuje sledovanost Primy, jejíž share v prime timu poklesl pro změnu na letošní minimum. Podíl na sledovanosti klesl i u TV Nova a ČT1. Vyplývá to z průzkumu sledovanosti, který pro ATO realizuje agentura Mediaresearch.



Klesá zájem o Televizní noviny na TV Nova
Modla a dlouhodobý pilíř sledovanosti TV Nova se začíná zvolna drolit. Sledovanost Televizních novin se stále více vzdaluje hranici 3 miliony diváků. Nejsledovanějším vydáním minulého týdne bylo to úterní (2,7 mil. diváků). Dlouhodobě nejsledovanější nedělní Televizní noviny skončily až předposlední (2,2 mil. diváků), horší sledovanost mělo už jen sobotní vydání (2,1 mil. diváků). Už se zdálo, že seriál Světla pasáže (1,1 mil. diváků) nabírá dech, ale minulý týden jej překonala i Pošta pro tebe na ČT1. Další řada seriálu z právnického prostředí se tak jeví ještě méně pravděpodobná, než rozjezd nových digitálních televizí. Zato konec seriálu Ordinace v růžové zahradě (2,2 mil. a 2,3 mil. diváků) je v nedohlednu. Jeho sledovanost vykazuje stabilně vysoké hodnoty. Dobré výsledky vykázal pořad Víkend (1,4 mil. diváků). Ostatní pořady a hlavně seriály vykázaly více či méně výrazné poklesy zájmu diváků: Ulice (mezi 1,1 mil. a 1,2 mil. diváků) pamatuje lepší čísla, citelný propad sledovanosti zaznamenala Výměna manželek (1,7 mil. diváků). Držela se Kriminálka Las Vegas (1,5 mil. diváků) či Kriminálka New York (1,3 mil. diváků) stejně jako Kobra 11 (1,4 mil. diváků). Celkově si Nova pohoršila, když její podíl na celodenní sledovanosti poklesl z 42,31% na 40,96% a share v prime timu z 45,96% na 45,13%.


ČT1: Úspěch pořadu Pošta pro tebe
Nedařilo se ani programu ČT1. Jeho podíl na celodenní sledovanosti poklesl z 22,57% na 21,85% a share v prime timu z 23,71% na 22,75%. První program České televize si i přes pokles sledovanosti Četnických humoresek (1,4 mil. diváků), 13. komnaty (1 mil. diváků) a Uvolněte se, prosím (1,2 mil.diváků) udržel „titul“ nejsledovanějšího kanálu pátečního večera. Zajímavý úspěch zaznamenal ve středu pořad Pošta pro tebe (1,1 mil. diváků), který byl v době svého vysílání nejsledovanějším pořadem a překonal i Světla pasáže na TV Nova. Četnické humoresky se i přes uvedený pokles staly nejsledovanějším pořadem ČT1 minulého týdne.


Sledovanost Primy padá
Těžko hledat v programu Prima TV pořad, kterému se vyhnul pokles sledovanosti. Mírný pokles, byť třeba jen na úrovni desítek tisíc diváků, postihl takřka všechny pořady Primy. Poklesla sledovanost jak u Velmi křehkých vztahů (1,1 mil. diváků), Letiště (0,8 mil. a 0,9 mil. diváků), tak i u pořadů Hádej, kdo jsem! (0,8 mil. diváků) a Krimi Live (0,7 mil. diváků). Podíl Primy na celodenní sledovanosti se snížil z 19,32% na 19,17%. Share v prime timu poklesl z 18,03% na 17,5%, což je nejhorší letošní výsledek Primy. Nejsledovanějším pořadem Primy byl čtvrteční díl Velmi křehkých vztahů.


Sport táhne share ČT2 vzhůru
Češi nežili minulý týden jen malovanými vejci či vynášením Moreny, ale i sportem. Pokračovalo play-off ELH a hrály se první zápasy čtvrtfinále fotbalové Ligy mistrů. Nejsledovanějším pořadem ČT2 se stal zápas LM mezi Chelsea a Valencií (0,7 mil. diváků), následovaný zápasem mezi Milánem a Mnichovem (0,5 mil. diváků). Pozadu nestál ani český fotbal – zápas mezi Spartou a Mladou Boleslaví sledovalo 400 tis. diváků. Dva finálové zápasy play-off ELH sledovalo 350 tis. a 400 tis. diváků. Především díky sportu se zvýšil podíl ČT2 na celodenní sledovanosti ze 7,19% na 9,34% a share v prime timu z 6,23% na 8,39%. Uvedené podíly na sledovanosti představují letošní nejlepší výsledek ČT2.

Autor článku:

Napsat komentář

Pro přidání komentáře musíte .