Minulý týden byl ve znamení návratu do starých předprázdninových pořádků. Na obrazovkách jsou zpět populární seriály a share Novy se vrátil nad 40%. Jak dlouho tento stav vydrží je otázkou, protože Prima i ČT1 nasadí své největší podzimní novinky až v následujících týdnech.
TV Nova pomalu najíždí na podzimní vysílací schéma. Na obrazovky se tak vrátila Pojišťovna štěstí a Ordinace v růžové zahradě. Hned se to projevilo na sledovanosti – share Novy v prime timu vyskočil nad 40%, konkrétně na 41,09%.
Prima nasadila své novinky až v nadcházejícím týdnu, takže výrazněji do souboje o diváka promluví až v těchto dnech. Zájem diváků o její pořady se nevyvíjel jednoznačným směrem, když její podíl na celodenní sledovanosti vzrostl, zatímco její share v prime timu poklesl.
Opačnými směry se pohybovaly preference menších stanic monitorovaných v tv metrovém výzkumu společnosti Mediaresearch jako Ostatní. Jejich podíl na celodenní sledovanosti se snížil z 10,87% na 10,45% zatímco jejich share v prime timu se mírně zvýšil z 8,48% na 8,58%.
V solidních výsledcích pokračoval první kanál České televize. I přes mírný pokles se jeho share stále pohybuje v blízkosti svých letošních maxim. Podzimní novinky přitom na ČT1 přijdou na řadu rovněž až v nadcházejících týdnech.
TV Nova: Loučení s Malým pitavalem
Poslední díl seriálu Malý pitaval z velkého města (1,5 mil. diváků) symbolicky ukončil letní vysílací schéma nejsledovanější české televize. V dalších týdnech jej vystřídají díly premiérové řady seriálu Ordinace v růžové zahradě, který má potenciál přilákat až dvojnásobný počet diváků. Čtvrteční Ordinace (1,4 mil. diváků), jakýsi spojovací můstek mezi starou a novou řadou, byla sice nejsledovanějším pořadem večera, ale úrovni regulérních epizod seriálu se ani nepřiblížila. Rovněž na sledovanosti Pojišťovny štěstí (1,1 mil. a 1,3 mil. diváků) je znát, že se nejedná o díly premiérové řady. Sledovanost ostatních nejvýznamnějších pořadů nevybočovala z reality posledních týdnů: Kriminálka Las Vegas (1,2 mil. diváků), Kriminálka Miami (1,3 mil. diváků), Jsi chytřejší než páťák (1 mil. diváků). I Hospoda (900 tis. – 1 mil. diváků) si udržela slušný standard posledních týdnů zatímco Harry Potter (700 tis. diváků) si v pátek zlámal svoji čarodějnickou hůlku při souboji s českými četníky. Relativní úspěch si připsala sobotní komedie Co horšího se může stát (1 mil. diváků) a nedělní akční S.W.A.T. (1,1 mil. diváků). Pozice Novy se v uplynulém týdnu zlepšila, když její podíl na celodenní sledovanosti vzrostl z 37,33% na 38,9% a share v prime timu vyskočil z 37,83% na 41,09%. Nejsledovanější pořad českých obrazovek, tentokrát pondělní vydání Televizních novin, sledovalo 2,3 mil. diváků.
ČT1: Stále v blízkosti vrcholu
Share ČT1 se i přes mírný pokles drží v blízkosti letošních maxim – podíl na celodenní sledovanosti mírně poklesl z 24,13% na 24% a share v prime timu se snížil z 27,22% na 26,6%. Vysoko drží kanál ČT1 vedle tradičních pátečních držáků – Četnické humoresky (1,4 mil. diváků), 13. komnata (1,1 mil. diváků), Uvolněte se, prosím (900 tis. diváků) – i „nové“ hvězdy z programové nabídky ČT: Pošta pro tebe (1,1 mil. diváků), Všechnopárty (1 mil. diváků). V posledních týdnech u diváků rovněž bodují nedělní původní televizní filmy – tentokrát Chlípník (1,1 mil. diváků).
Na Primě podzim ještě nezačal
Svůj podzimní trhák – reality show VyVolení – nasadila Prima v nadcházejícím týdnu, takže jedinou novinkou v jejím programu byl seriál Policejní vyjednavači (600 tis.). Jinak její vysílací schéma nevybočilo ze své letní podoby a sledovanost nejvýznamnějších pořadů se držela na svých dlouhodobých průměrech: Velmi křehké vztahy (1,1 mil. a 1,2 mil. diváků), Ber nebo neber (900 tis. diváků), Hádej, kdo jsem! (800 tis. diváků). Share Primy se nevyvíjel jednoznačně, když její podíl na celodenní sledovanosti vzrostl z 18,97% na 19,36% zatímco share v prime timu poklesl z 19,29% na 18,6%.
Atletika netáhne na ČT2 tolik jako fotbal a motorky
Sledovanost kanálu ČT2 se tentokrát musela obejít bez životabudiče v podobě fotbalu a závodů motorek. Mistrovství světa v atletice (200 tis. diváků) nedokázalo tento divácký výpadek vyrovnat, takže podíl ČT2 na celodenní sledovanost poklesl z 8,7% na 7,29% a share v prime timu propadl ze 7,18% na 5,13%. Nejsledovanějšími pořady byly Československý filmový týdeník, Zlatý míč České republiky 2007 a Krásný ztráty (všechny pořady 300 tis. diváků). Ostatní pořady se přes hranici 300 tis. diváků nedostaly.