19 hodin denně budou německé veřejnoprávní televize přinášet zpravodajství ze Zimních olympijských her v Turíně. Z toho 14 hodin bude živých přenosů. Sportovní zpravodajství německých veřejnoprávních televizí nebylo ještě nikdy tak obsáhlé. Mezi 10. a 26. únorem přinesou ARD a ZDF 350 hodin programu. Dalších 400 hodin budou moci sledovat diváci dvou digitálních kanálů. Takové množství programu bude také zajišťovat pořádný tým. Redaktorů, techniků a dalších členů štábu tady bude ARD/ZDF mít 560. Snažení německých sportovců bude do domácností jejich fanoušků přenášet 38 vlastních kamer německé televize.
V roli spolukomentátorů se tady, stejně jako to dělá Česká televize, objeví zkušení sportovci. Biatlon okomentuje Magdalena Forsberg, krasobruslení Katarina Witt, sjezdové lyžování Christian Neureuther a Markus Wasmeier. Skoky na lyžích pak bude odborným komentářem doprovázet Reinhard Heß, Christoph Langen boby atd.
Sportovní přenosy budou během dne přerušovat jen zpravodajské relace. Pořad Olympia live poběží od devíti hodin ráno do zhruba 22:45. Přibližně mezi čtvrt na jednu a půl šestou ráno se pak diváci dočkají opakování přenosů vysílaných přes den. Druhý program ZDF nabídne v noci sestřih těch nejlepších okamžiků uplynulého dne. Tyto sestřihy budou prezentovány jako jakási late-night-show a chybět ani nebude publikum. Studio ale bude přímo v německém domě v Sestriere. A stejně jako jednička i ZDF nabídne v noci opakování zápasů uplynulého dne.
Nalákat ke sledování i ženy se pokusí první program ARD pořadem Olympia al dente. Kuchař Alexander Hermann pozve do studiové kuchyně experty ARD i sportovce. Přenosy z Itálie bude na ARD označovat píseň Bambino Nel Tempo od Erosse Rammazzottiho. A právě Rammazzotti by se měl též objevit jako host ve studiu ARD. ZDF se zatím k hudbě, kterou si zvolí jako ústřední melodii pro přenosy ze ZOH, nevyjádřilo. Z Turína se bude v poslední den olympiády vysílat i diskusní pořad ARD Presseclub.
Privátní média protestují
Na první pohled se tedy zdá vše v naprostém pořádku. Divák uvidí v podstatě všechno důležité i to méně důležité, takže si bude moci vybrat. Ale jak pozornému čtenáři jistě neuniklo, všechny tyto přenosy přinese veřejnoprávní televize. A to se přirozeně nelíbí soukromým provozovatelům. Ti se chtějí vyhnout situaci z roku 2004, kdy probíhala letní olympiáda v řeckých Aténách. Německá obdoba naší APSV, německá VPRT, si chce stěžovat v Bruselu. Prezident VPRT Jürgen Doetz označil Evropskou vysílací unii EBU za nákupní kartel, který je zaměřen proti komerčním vysílatelům. Doetz tento postup označil tak, že se nejedná o fair play nýbrž o pořádný faul uštědřený nejen soukromým televizím, ale také zemím. VPRT se nelíbí, že neexistují pro komerční televize přijatelné sublicence. Veřejnoprávní vysílatelé můžou o zařazení nebo nezařazení daného přenosu rozhodnout 24 hodin před jeho vysíláním. To komerčním televizím ztěžuje jakýkoliv programming.
Dalším významným sportovním podnikem příštího roku, který se odehraje přímo v Německu, bude fotbalové mistrovství světa. To by mělo být možné sledovat i přes mobilní telefony. A tady spor mezi VPRT a veřejnoprávním sektorem pokračuje. Svazu soukromých vysílatelů se nelíbí, že veřejnoprávní televize využívá na zavádění těchto technologií příjmy z koncesionářských poplatků. Podle mínění VPRT je tak ARD a ZDF ve výhodě. VPRT se domnívá, že zavádění DMB a DVB-H z peněz koncesionářů není správné, protože veřejnoprávní média tak obsazují za prostředky poplatníků místo na trhu. Ačkoliv ve většině zemí je zavádění nových technologií jedním z úkolů veřejnoprávní instituce, VPRT je jiného názoru. Zástupci soukromých televizí míní, že veřejnoprávní televize má zajistit základní pokrytí signálem. A není spravedlivé, aby dostávalo peníze na zavádění digitálu a dalších nových technologií od koncesionářů.