Bombasticky dělané, fantastické, akční, krvavé a senzační zprávy. To je to, co láká diváky a posluchače. Jenže někde se něco šupne a je to moc daleko, takže už se to nestihne natočit. Nebo se o tom štáb ani nedozví a tak danou událost nezaznamená a nebo přijede příliš pozdě. Navíc daná událost třeba není úplně tím pravým trhákem.
Protože zpravodajství ale holt musí být objektivní, tak není možné si realitu přibarvit, tak aby se hodila do krámu. Naopak přibarvovat je možné v hrané tvorbě. Při natáčení filmů a seriálů se může vše dít přesně tak, jak si diktují televize. Krve může být dost, násilí taky nechybí a v případě potřeby může vše skončit happy endem. Jenže i všechny ty vymyšlené a hrané příběhy zevšední. Jasně je možné jít cestou hraných dokumentů nebo filmů inspirovaných skutečnou událostí, ale přeci jen realita je realita. A tak se postupně dostáváme k reality show. Není to úplně vymyšlená věc, ale její děj je možné podle potřeb řídit. A navíc štáb je na místě vždy, když se něco děje.
Super Frauchen – Super panička . To je reality show nebo jak tvrdí vedoucí zábavy na RTL II Katja Hofem-Best socialtainment, který letos na jaře přivede na obrazovku německá RTL II. Dvě cvičitelky zvířat budou mít za úkol před celým národem ukázat, jak zkrotí neposlušné a nevrlé psy, kočky a další domácí zvířata, aby ulehčily jejich chovatelům.Celkem se plánují 4 dvojdíly, které by se měly na obrazovce objevovat ve čtvrtek. Produkce se ujala firma Constantin Entertainment, která už produkovala formát Supermamas. Místo nasazení pro 4 tlapky (slogan Super paničky) se v případě Supermámy jednalo o nasazení v dětském pokoji. Tady se namísto poplašených domácích mazlíčků jedná o krocení nezvladatelných dětí. Princip je v celku jednoduchý. Dvě odbornice na výchovu dětí se nastěhují do rodin se zlobivými dětmi. Během deseti dnů musí z malých grázlíků udělat hotové andílky. Vinnu na případných problémech samozřejmě nenesou jen děti, ale i rodiče. Úkolem vychovatelek tak není jen zkrotit děti, ale poradit i rodičům, jak změnit své chování ve vztahu ke svým potomkům.
Aby se ukázalo, zda rady vychovatelek byly něčemu platné, následuje dva týdny po tom, co supermámy od rodin odejdou test. V něm se za přítomnosti kamer sleduje, jak si rodiny vzaly k srdci rady odbornic a zda se něco změnilo. Ještě k oněm odbornicím. Aicha se narodila v roce 1968 v Namibii. Miriam je o něco mladší. Narodila se v roce 1973 v německém Hannoveru. I tuto show produkoval Constantin Entertainment pro RTL II.
Tato produkční firma je v SRN první, která produkovala svoji show ve formátu HDTV, respektive HD25P (High Definition 25 Pictures). V této kvalitě nabídla společnost sérii Die Dreisten Drei (Drzá trojka), kterou vyráběla pro Sat1. Jedná se o sérii skečů přibližně na způsob nováckého Tele Tele.
Jednorázovými akcemi byly například Stars am Limit – Hvězdy na hranici natočené pro Sat 1. Čtyři hvězdičky showbyznysu se musely utkat v různých extrémních disciplínách. Wer zuletzt lacht – Kdo se směje jako poslední, byl zas pro změnu vtipný přehled událostí uplynulého roku na Sat 1. Kromě komerčních projektů se Constantin Entertainment angažoval i při pomoci obětem katastrofy v jihovýchodní Asii. Deutschland hilft – Německo pomáhá – galashow jejíž výtěžek byl věnován na pomoc oblastem postižených cunami.
Superfans – Superfanoušci. To není další z řady produkcí určených RTL II, nýbrž show, při které se 20. března 2005 ve 20:15 na Sat 1 budou předávat ceny nejúspěšnějším hudebníkům Německa.
Euere letzte Chance – Vaše poslední šance. To je reality show, kterou plánuje Pro 7. Stejně jako projekt Die Burg – Hrad (viz Velký bratr na hradě – nová reality show) má i tento pořad přispět ke vzdělávání diváků. Jedná se o program, který diváky osloví v dubnu. Vysílat se bude denně od 16:00. Páry s partnerskými problémy budou od odborníků dostávat rady, jak žít v harmonickém vztahu. Už teď hledají tvůrci (opět se jedná o Constantin Entertainment) vhodné terapeuty a sexuology, kteří budou schopni poradit si s jakýmkoliv partnerským problémem.
A nakonec ještě jedna z nejznámějších reality show asi vůbec. Big Brother. Německá placená televize Premiere se chce s pátou řadou tohoto úspěšného projektu dostat do Guinessovy knihy rekordů. Plánuje zřídit speciální placený kanál, na kterém poběží nikoliv jen sestřih toho nejlepšího, co se v televizním domě Velké bratra událo, ale celá show 24 hodin denně. Tento nápad už provozuje bulharská Nova TV. Ta vysílá v prime-timu to nej ale po cenzuře. Necenzurovaný sestřih běží následující den po 23. hodině. A na speciálním placeném kanálu je možné sledovat úplně vše, co se v tv domečku děje. Premiere chce Big Brother prodloužit na celý jeden rok. Normálně show končí už po sto dnech. Nová řada nemá pro účinkující být jen příležitostí ke zviditelnění se, ale také k otestování svých schopností.
U produkční společnosti Endemol už v tuto chvíli běží na plné obrátky přípravy na šestou řadu. Na ní by se namísto 250 lidí mělo podílet celkem 300 členů štábu. Místo 52 má dění v domě snímat 100 kamer.