Plnoformátová digitální televize Barrandov se v divácky méně atraktivní letní sezóně zachová podobně jako většina ostatních stanic – změní své programové schéma a tím zlevní náklady na svůj provoz. Z hlavního vysílacího času se úplně vytratí zpravodajství, prostor dostanou reprízy vlastní tvorby z prvního půlroku existence stanice.
Již za dva týdny se výrazně změní programové schéma nejmladší tuzemské plnoformátové stanice TV Barrandov. Digitální benjamínek 22.června přejde na letní programové schéma. Na první pohled největší změnou je přestávka ve vysílání vlajkové lodě stanice – zpravodajsko-publicistického pořadu 90 minut a přesun Hlavních zpráv z osmé hodiny večerní na pozdní čas před jedenáctou. Devadesátka je nyní v premieře vysílána každý pracovní den od půl šesté večer. Stanice ji dokáže zrecyklovat ještě třikrát v následujících čtyřiadvaceti hodinách. Noční repríza vyplňuje neatraktivní čas mezi druhou a čtvrtou hodinou. Ranní opakování od půl sedmé do osmi je alternativou pro ranní magazíny na dalších celoplošných stanicích. Polední třičtvrtěhodinový sestřih se stal zřetelným přelomem v denním schématu.
V novém nastavení premiéru Devadesátky nahrazuje francouzský kriminální seriál Žena zákona, polední reprízu dokumentární filmy. V létě má TV Barrandov naplánovánu delší noční přestávku a tak nemusí hledat náhradu do nočního a ranního „devadesátkového“ slotu. Vysílání ve všední dny bude začínat v osm hodin reprízou německé telenovely Sladká Laura, na niž naváží další již známé seriály (Lalola, All Saints). Jedinými premiérovými pořady z původní produkce tak v létě zůstanou předpověď počasí Jak bude? ve dvacet hodin a odsunuté zpravodajství před jedenáctou večer. Hlavní zprávy tak opustily prime time a zaměří se na diváky, kteří si televizi pustí po pozdějším příchodu domů z restaurace či kina.
Barrandovští posunuli v letní struktuře také start svého hlavního programu. Začínat bude okolo půl deváté. Vzniklou půlhodinku od předpovědi počasí v osm vyplní lifestylový magazín Máte doma uklizeno? (od pondělí do čtvrtka), cooking show Gurmáni na cestách (pátek), skeče v pořadu Parodie komedie (sobota) a repríza nejúspěšnějšího původního pořadu této stanice – sitcomu Ivana Mládka Cyranův ostrov (neděle).
Hlavní vysílací čas obsadí rozmanitější směsice než dosud. Nyní se v něm po většinu všedních večerů objevovali kriminální seriály. V létě jim bude z pracovních dní věnováno pouze úterý. O den dříve se objeví komedie, ve středu romantické filmy a v pátek osvědčená dvojporce českých snímků. Na čtvrtky je připravena premiéra slovenské série Ako som prežil. Jedná se o uzavřené příběhy v televizních filmech, které s úspěchem v jarní sezóně uvedla TV Joj. Z její dílny už TV Barrandov uvedla soudní show Súdna sieň ( znovu se objeví o víkendech) a vlastní adaptaci sitcomu Profesionálové. Ten ostatně zreprízuje ve slotu za zmíněnými televizními filmy ve čtvrtek od půl desáté.
Víkendové programové schéma se výrazně neliší od toho dosavadního. Znovu se objeví český seriál My všichni školou povinní, francouzské komedie s Luisem de Funesem (Grand restaurant pana Septima) a v neděli později večer přijdou na řadu reprízy Talk show Jana Saudka. V průběhu celého týdne se v časech vyhrazených pro filmy objeví nejen reprízy již uvedených snímků, ale i premiéry nových.
Těsně před startem letní sezóny proběhly na TV Barrandov dvě významné události. Zpravodajství od začátku června vede nový šéf Daniel Vičan, který dosud zastával funkci supervizora programu. Vystřídal Marka Vraného, který stanici opustil po dohodě s její generální ředitelkou Jankou Vozárovou. Kromě významné personální změny ke stejnému datu proběhla i významná technologická změna.
TV Barrandov se od 1.června naplno zapojila do peoplemetrového šetření, které poskytne přesné údaje o sledovanosti reklamním zadavatelům. „Po čtyřech dnech elektronického měření sledovanosti metodou peoplemetrů jsme dosáhli prvního rekordu. Sitcom Cyranův ostrov zaznamenal share 2,81% ve skupině 15+. Sitcom o pokleslé aristokratické rodině podle elektronického měření sledují více muži, ve skupině muži 15+ pořad Ivana Mládka dosáhl dokonce share 3,59%,“ pochlubil se v tiskové zprávě ředitel marketingu a PR Janis Sidovský.