Slovenská Rada pro vysílání a retransmisi vypsala licenční řízení na 11 regionálních frekvencí pro terestrické televizní vysílání. Největší počet přihlášek, čtyři, podal provozovatel televize Markíza, společnost Markíza-Slovakia. O dvě frekvence usiluje t
Slovenská televize Joj by ráda získala dvě nové frekvence v Detvě a Popradu. Provozovatel stanice, košická společnost Mac TV, podala přihlášku do licenčního řízení na 11 regionálních frekvencí pro terestrické televizní vysílání, které 30. září vypsala slovenská Rada pro vysílání a retransmisi. Pokud by Joj v řízení uspěla, diváci v Detvě by mohli časem naladit její program na 37. kanále a v Popradě na 50. kanále.
Výkon vysílačů je příliš slabý
Zatímco frekvenci v Detvě chce Joj získat sama, o popradský vysílač se utká se společností Sydes print ze Svitu. Žádost o čtyři frekvence si podala také nejsledovanější slovenská televize Markíza. Jde o 41. kanál v Geľnici, 51. kanál v Mýtu pod Ďumbierem, 40. kanál v Nižné Slané a 49. kanál v Prešově. O tyto vysílače neprojevila zájem žádná další společnost.
Tři další frekvence – v Nových Zámcích, Senici a Spišské Nové Vsi – chtějí získat provozovatelé regionálních televizí. O dvě zbývající v Hanušovicích nad Topľou a Svidníku (s nejnižším vyzářeným výkonem 0,008 kW) neprojevil zájem nikdo. Uzávěrka příjmu přihlášek proběhla 18. října, veřejné slyšení žadatelů rada naplánovala na 4. listopadu, kdy proběhne také slyšení žadatelů o 12 rozhlasových frekvencí (zde je zájemců mnohem více a čeká se značně vyrovnaný boj).
Music Channel do tendru nejde
Probíhající konkurz je druhým licenčním řízením na regionální frekvence pro televizní vysílání na Slovensku v letošním roce. Oproti předchozímu tendru, který proběhnul v červenci, mezi nabízenými frekvencemi chybí silnější vysílače. Maximální povolený vyzářený výkon se pohybuje pouze mezi 0,01 a 0,2 kW.
V předchozím licenčním řízení získala Joj celkem 18 regionálních frekvencí, Markíza pouze jedinou. Překvapením byla bratislavská společnost TV Servis, která pro projekt hudební televize Music Channel obdržela 13 frekvencí včetně té nejlukrativnější – „stockholmské“ v Trenčíně. TV Servis se nového tendru neúčastní.
Joj se zajímá o privatizaci STV 2
Televize Joj se koncem září definitivně přestěhovala z Košic do Bratislavy. Z nového sídla ve filmových ateliérech Koliba hodlá postupně zvyšovat podíl vlastní tvorby. Projekt TV Joj předpokládá, že do Nového roku stanice vkročí s přibližně dvacetiprocentním podílem na trhu. V současné době se podíl Joj podle deníčkového průzkumu sledovanosti Slovenské televize pohybuje okolo osmi procent. Ještě v létě přitom Joj dosahovala podílu 10 procent.
Nízká sledovanost a špatné územní pokrytí nutí Joj k úvahám o další existenci. Generální ředitel stanice Richard Rybníček na víkendovém Foru 2000 v Praze prohlásil, že by se Joj rozhodně ucházela o frekvenční pásmo druhého okruhu veřejnoprávní Slovenské televize, pokud by se jej parlament rozhodnul privatizovat. Zájem o privatizaci kanálu STV 2 měla Joj i předtím, než Česká produkční invest odkoupila majoritní podíl v bývalé televizi Global, na jejíž frekvencích nyní Joj vysílá.